תפריט נגישות

רס"ן דניאל גורי ז"ל

דניאל גורי
בן 32 בנפלו
בן ציפורה ויהודה
נולד בחיפה
בי' באב תשי"א, 12/8/1951
התגייס ב-1969
שרת בחיל האויר טייסת 140
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באייר תשמ"ד, 27/5/1984
מקום נפילה: נגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: רחובות
הותיר: אשה בהריון, אם, אח ואחות

קורות חיים

בן ציפורה ויהודה, נולד ביום י' באב תשי"א (12.8.1951) בחיפה. כשהיה דני בן שנתיים עקרה משפחת גורי לאילת, ובה למד דני בבית-הספר היסודי ממלכתי א'. בגיל 14 שנים, הוא עבר לפנימייה הצבאית שליד בית-הספר הריאלי בחיפה. דני הצטיין בלימודיו. הוא היה תלמיד שקט, רגוע, אהב ספורט וצילום אמנותי.

אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון, בשנת 1969, הוא התגייס לצה"ל, לשירות בחיל-האוויר. דני נשלח לקורס טיס, וסיימו בהצלחה. מסלול שירותו כטייס כלל טיסה פעילה והדרכה בבית-הספר לטיס.

בשנת 1971 עלה דני לדרגת סגן-משנה, ושנה לאחר מכן - לדרגת סגן. הוא השלים את שירותו הסדיר והמשיך לשרת בצבא הקבע. במלחמת יום הכיפורים הוא לחם כטייס בפנטום, והשתתף בקרבות אוויר ובהפצצת מטרות האויב. באחד הקרבות הפיל דני מטוס מיג מצרי. מפקד הטייסת שלו סיפר עליו: "דני לחם בהצטיינות במלחמת יום הכיפורים בטייסת פנטומים, היה מטובי לוחמיה וטייסיה". זמן קצר אחרי המלחמה, כשעמד להמריא באחת מטיסותיו, אירעה תקלה במטוס ודני נפגע ואושפז.

בשנת 1974 עלה דני לדרגת סרן והמשיך להדריך ולהכשיר טייסי-קרב. שנה אחת לאחר מכן, הוא השתחרר מצה"ל ויצא לסייר בעולם. בשנת 1976 חזר דני לארץ, וחזר לטייסת הפנטומים שבה שירת לפני כן. אבל השאיפה ללימודים לא הרפתה ממנו. כעבור שנה אחת הוא שב וישב על ספסל הלימודים במכללת "הדסה" בירושלים למקצועות טכניים. הוא השתלם במגמת צילום טכני, סיים את לימודיו והחל לעבוד בתל-אביב בסטודיו לצילומי אופנה ופרסומת. כל השנים היה נושא הצילום האמנותי חביב עליו. כשנתיים הוא עבד בסטודיו, ובאותו זמן המשיך לעבוד במקצועו כטייס. הפעם כטייס-ריסוס בחברת "מרום".

בשנת 1980 נשא דני לאשה את אופירה. בד בבד עם עבודתו האזרחית, הוא מילא את חובותיו לחיל-האוויר בשירות המילואים ותרם רבות לטייסת שלו. מפקדו סיפר עליו: "הוא התייצב לשירות מעל הנדרש בכל אחת מן השנים האחרונות, הוביל רביעייה בטייסת ושמר על רמה יפה במילואים". בהמלצת מפקדו הועלה דני בעת שירותו במילואים, בשנת 1981, לדרגת רב-סרן. כשפרצה מלחמת שלום הגליל נקרא דני לשירות פעיל, על חלקו במלחמה זו סיפר מפקד הטייסת שלו: "דני לחם בהצטיינות, הוביל בכל סוגי המשימות בטייסת - בלא דופי".

בראשית שנת 1982 חזר דני לשרת בצבא הקבע, תחילה בטייסת הפנטומים שבה שירת בעבר, ואחרי-כן כמפקד קורס האימון המבצעי של טייסי הקרב. מפקדיו אמרו עליו: "דני שקט וצנוע, ממלא תפקידיו בצורה מעולה ומסורה".

ביום כ"ה באייר תשמ"ד (27.5.1984), ביום השנה הרביעי לנישואיו, היה דני בטיסת אימונים עם אחד מחניכיו מעל מישור הנגב. במטוס אירעה תקלה והשניים ניסו להיפלט ממנו, אבל לא הצליחו. המטוס התרסק, ואיתו דני וחניכו. בן 32 שנים הוא היה במותו.

דני הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי ברחובות. הוא השאיר אחריו רעיה, בחודש השמיני להריונה, אם, אח ואחות. חודשיים אחרי נופלו נולדה בתו ונקראה על-שמו, דנה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה