תפריט נגישות

סגן אילן רוזנטל ז"ל

אילן רוזנטל
בן 21 בנפלו
בן רחל וישראל
נולד בקריית מוצקין
בכ"ג בחשוון תשכ"ד, 10/11/1963
התגורר בקרית מוצקין
התגייס ב-יוני 1981
שרת בחיל האויר טייסת 140
נפל בעת שירותו
בכ"ה באייר תשמ"ד, 27/5/1984
מקום נפילה: נחל ציחור
מקום קבורה: חיפה
הותיר: הורים, שלוש אחיות ואח

קורות חיים

בן רחל וישראל, נולד ביום כ"ג בחשוון תשכ"ד (10.11.1963) בקריית מוצקין. את צעדיו הראשונים בבית-הספר היסודי, כיתות א' וב', עשה אילן בשיקגו, שבארצות-הברית, שם שהתה משפחתו. כשחזר לארץ, הוא השתלב בקלות בבית-הספר הממלכתי "וייצמן" בקריית מוצקין, והתגבר על הפיגור שהיה לו במקצועות העבריים. מילדות אהב אילן עבודת-כפיים, ובנעוריו היה חבר במועדון הטכני לנוער. הוא פעל במחלקת המפרשיות שבמועדון, בנה לעצמו מפרשית והשיט אותה בתחרות השנתית של מועדוני הנוער, בחוף טנטורה. שנה לאחר מכן, בנה אילן מכשירים חשמליים שונים, כגון: פעמון, מפת ישראל עם נורית הנדלקת בנקודת היישוב המבוקשת ועוד.

לאור כישוריו הטכניים, אך טבעי היה לגביו שימשיך את לימודיו התיכוניים בבית-ספר "בסמ"ת" בחיפה, במגמת אלקטרוניקה. אחרי שהשלים י"ב כיתות, חתם אילן על התחייבות ללמוד בעתודה האקדמאית הוא סיים כיתה י"ג בהצלחה, בתואר טכנאי מוסמך. הוא זכה פעמיים בפרס הראשון של לשכת "בני ברית", פעם אחת על הישגיו בלימודים, ופעם אחת על פרוייקט הגמר שלו.

אילן היה חבר בתנועת "השומר הצעיר", אהב פעילות ספורטיבית ושיחק כדור-יד בקבוצת הנוער של קריית מוצקין, כמו כן עסק בשחייה ושיט מפרשיות, והרבה לטייל ברחבי הארץ, פעמיים הוא סייר בסיני, במסע גמלים.

לקראת גיוסו לצה"ל התאמן אילן בריצות ממושכות ובתרגילי כוח, כדי להכשיר עצמו למבחנים בצבא. ברור היה לו שישרת כטייס בחיל-האוויר.

ביוני 1981 התגייס אילן לצה"ל, עבר אימוני טירונות מפרכים והשקיע מאמצים רבים כדי להצליח בהם. הוא התקבל לקורס טיס, והתקדם בו יפה, ואף דילג על שלב בדרג האימונים והצטרף למחזור הקודם.

באוקטובר 1982 הוא עלה לדרגת רב"ט, ונשלח במשלחת פרחי טיס לגרמניה ושבדיה. במרס 1984, סיים אילן בהצלחה את קורס הטיס ועלה לדרגת סג"מ.

בצהרי יום כ"ה באייר תשמ"ד (27.5.1984), נספו אילן וחברו רס"ן דני גורי בתאונה. בן 20 שנים הוא היה במותו.

אילן שאף להיות טייס בחיל-האוויר, ואף השיג את מבוקשו. הוא הצליח להגביה טוס, ואולם לא זכה לנחות ארצה בשלום.

הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחיפה. אילן השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ואח.

לאחר נפילתו, הועלה אילן לדרגת סגן. אילן קיבל את עיטור מלחמת שלום הגליל. מפקד הטייסת כתב להוריו: "אילן היה אהוד ומקובל מאוד על חבריו לקורס, שימש להם חבר אמיתי, דוגמה של קצין וטייס טוב".

בחוברת ל"זכר הנופלים", בהוצאת קן "השומר הצעיר" בקריית חיים, מתארת ידידה קווים בדמותו:"... להתחרות בצניעותו של אילן זוהי משימה אבודה מראש... השאיפה התמידית לשלמות בבחירת מעשיו ועשייתם... ההקפדה והדקדקנות בכל פרט, כדי לבצע את הדברים בצורה הנכונה והמושלמת ביותר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה