תפריט נגישות

רב"ט דודי (דוד) חסון ז"ל

דודי חסון
בן 18 בנפלו
בן מרים וסמי
נולד באשקלון
בז' בסיון תשל"ו, 5/6/1976
התגייס ב-אוגוסט 1994
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בעת שירותו
בכ"א בשבט תשנ"ה, 22/1/1995
מקום נפילה: בית ליד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 5.
הותיר: הורים ושתי אחיות - קרן ועדית

קורות חיים

דודי, ילד שלישי למרים וסמי, נולד ביום ז' בסיון תשל"ד, 5.6.1976, באשקלון אחרי שתי בנות. עבור אחיותיו קרן ועדית הוא היה אח וחבר גם יחד.

כילד היה קשור מאוד לאמו ולבית. כבר בגיל צעיר ניתן היה להבחין במשיכתו לספורט. היה מעסיק את עצמו באופן תמידי ומתמשך בחקירת היכולת הפיזית שלו. ניסה למצות מעצמו את מרב היכולת ההישגית בספורט. כבר בילדותו היה דודי סקרן, בעל אומץ לב, התמדה ונחישות. אהבה גדולה במיוחד רחש דודי למשחק הכדור-יד. למרות שלא נחשב גבוה ביחס לחבריו, נחשב לשחקן מצטיין והצליח לקצור הישגים בתחום זה שגרמו לו סיפוק רב.

התחום שקסם לדודי במיוחד היה הגלישה בים בין הגלים. כבר בכיתה ד' נישא על הגלים הגבוהים ושאב מכך נחת. הוא ראה בהתמודדות עם גלי הים אתגר מושך. הגלישה הגבירה את אהבתו לים שהפכה להיות הגדולה מכל אהבה אחרת בחייו. בכל הזדמנות, בכל רגע פנוי, היה שם פניו לים וגולש בחדווה. אפילו לאחר גיוסו, כשהיה עדיין טירון בגדוד, לא ויתר על השעות הארוכות בים, גם כשהיה מגיע עייף ותשוש, גם בימים של סערת רוחות וגשמים, דבר מאלה לא מנע בעדו מלחוות את חווית התחברות עם הים והגלים.

התמונה העולה בעיניהם של בני משפחתו וחבריו, היא תמונתו של דודי על הגלשן האישי שזכה למקום של כבוד בחדרו, תמונה של דודי הגולש על הגלים העולים ויורדים שעה שהשמש זורחת. שעות הבוקר המוקדמות, ממש עם עלות השחר, היו האהובות ביותר על דודי לצורך השהייה בים. בלילות אהב דודי לבלות על רחבת הריקודים במחיצת חבריו. היתה זו חברות ושותפות של ממש גם באהבה לים. התכונות שמשכו את דודי לים, הן גם אלה שמשכו אותו מייד עם גיוסו, להגיע אל המקום שאליו שאף יותר מכל, אל חטיבת הצנחנים.

דודי אהב את השירות בצנחנים נתן את כל כולו ואכן הצליח להתחבב על כולם במיוחד על מפקד הבסיס דאז, ערן דובדבני. בספר זכרון כתב ערן על דודי: "דודי התנדב לצנחנים והחל דרכו כלוחם בפלוגה. בעיות רפואיות מנעו ממנו להמשיך לשרת כלוחם. רצונו העז של דודי להיות לוחם בא בביטוי בהתגנבויות מצידו למסעות ובניסיון בלתי פוסק לפתור את בעיותיו. דודי חסון, כשמו כן הוא, היה צנחן בנשמתו.

טרם מלאו לו 19 שנים, ודודי נפל בדרכו לבסיס הצנחנים באותו בוקר נורא ביום כ"א בשבט תשנ"ה, 22.1.1995.

עבור בני משפחתו של דוד, הים הנמצא סמוך לביתם קיבל משמעות עמוקה יותר.

שם בין הגלים, דוד מיצה את עצמו. נצחיותו של הים מעניקה לבני משפחתו את התחושה, שגם דוד נצחי ונמצא עם משפחתו לעד.

דוד חסון, יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה