תפריט נגישות

סמל ערן רחמים גואטה ז"ל

ערן גואטה
בן 19 בנפלו
בן דינה וויקטור
נולד באשקלון
בכ"א בסיון תשל"ה, 31/5/1975
התגורר באשקלון
התגייס ב-10/8/1993
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל הלוגיסטיקה בא"ח 35
חלל פעולת איבה
בכ"א בשבט תשנ"ה, 22/1/1995
מקום נפילה: צומת בית ליד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 4.
הותיר: הורים ושתי אחיות - אושרת ואדוה

קורות חיים

ערן נולד ב- 31.5.1975 באשקלון, כבן זקונים לויקטור ודינה גואטה, אח לאושרת ואדוה. סיים את מסלול לימודיו מילדות ועד קבלת תעודת הבגרות, בעיר אשקלון.

עוד משחר ילדותו היה ילד ייחודי בעל עיניים ירוקות-כחולות, שובה לב וקונדסן חינני. כבר מינקותו ידע להתענג ולהתפנק מהחיים. אהב את הים, השחייה והצלילה, אהבה שאותה ספג מאביו ויקטור. חובב טבע מושבע היה ערן. נוהג היה לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה, מהצפון הרחוק עד סיני בדרום, בין אם בנהיגה ברכב, ובין אם ברכיבה על גמל או סוס. בהיותו בן שש שנים בלבד, היה סייף בקבוצת הפועל אשקלון. לאחר מכן השתבץ בענף ספורט זה בנבחרת ישראל, הצטיין בתחרויות וזכה בתואר אלוף הארץ לנוער.

לצבא התנדב לצנחנים למרות שיכול היה לשרת קרוב לבית כספורטאי מצטיין. ערן היה אדם חברותי מאוד. הוא ראה בחברות ערך עליון. חבריו וחברותיו הרבים השיבו לו באותה מטבע והרעיפו עליו את חיבתם. בחוג חבריו ומכריו נודע בכשרונו לחקות את בני העדות השונות. לא פעם היה מותיר את חבריו ובני משפחתו צוחקים עד בלי די. בבית היה נסיך החלומות וכך גם בין מכריו. שום דבר לא הלחיץ אותו. לקח את החיים בקלות, והם נלקחו ממנו כהרף עין. בן 19 במותו.

בני משפחתו של ערן הקדישו לזכרו את שירה של ורד מוסינזון, "לא רצית הספדים":

בבוקר עמד האוויר / אמרתי - משהו נורא עומד לקרות / השקט הזה - זה לא שקט טוב / שקט מתוח של לפני / שקט שמכין משהו רע / מאוד מאוד רע . / ובערב אמרו שנלקחת מכאן / איזה מין עולם מטורף! /כשיש איש אחד / שנהנה מהעובדה שהוא חי / צעיר, חושב / פועם בחדוות יצירה / דווקא בו היית צריך לפגוע? / לא, לא רציתי לכתוב הספד / רציתי לכתוב בצבע שמן שחור / מאופק עד אופק / איזה מין אלוהים מוזר אתה.



ערן גואטה, יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה