תפריט נגישות

סמל כוכבה כוכי פולונסקי ז"ל

כוכבה פולונסקי
בת 19 בנפלה
בת טניה ואיליה
נולדה באשקלון
בי"א בתמוז תשמ"א, 13/7/1981
התגוררה באשקלון
התגייסה ב-28.12.99
שרתה בחיל הקשר והתקשוב מרכז מזון 6100
נפלה בעת שירותה
בכ"א בשבט תשס"א, 14/2/2001
מקום נפילה: צומת אזור
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 4, שורה: 5, קבר: 2.
הותירה: הורים ושני אחים - אלכס ואלון

קורות חיים

כוכי נולדה ב- 13 ליולי שנת 1981 בשעה 11:30 בצהרים בבי"ח ברזילי באשקלון, לידתה היוותה רגע של ניצחון למשפחה לאחר טיפולי פוריות שעברה האם ולאחר שנמסר לה שלא תוכל ללדת יותר.

למרות שנולדה פג כוכי הייתה תינוקת יפיפייה עם ראש מלא שיער שחור כפחם, תינוקת פעילה וערנית לסביבתה, כוכי החלה ללכת בגיל שנה וחודש ובגיל שמונה חודשים נשמעו מילותיה הראשונות.

בילדותה לפני שלמדה להגות נכון את שמה קראה לעצמה "קפקה", כוכי הייתה טום בוי תמיד אפשר היה למצוא אותה משחקת עם הבנים בשכונה במשחקי מלחמה או כדור. משחקי בובות או קלס לא היו לטעמה, תחפושות פורים אף הם היו על טהרת המין הגברי - אינדיאני, בטמן או נינג'ות לסוגיהן.

אחת מהנאותיה בחיים היתה אוכל כמעשה אמנות, הארוחות בצלחתה היו מסודרות כתמונה מתוך ספר בישול, היה חשוב גם שהאוכל יהיה חתוך למנות קטנות בגודל נגיסה.

בעקבות ניתוח שקדים שעברה, כוכי החלה להשמין ובמשך כמה שנים חייתה כילדה שמנמנה אך חיננית ובעלת שמחת חיים, השינוי התרחש בחטיבה התחתונה כאשר נתקלה בכתבה על ילדים שמנים ויחס החברה אליהם, אז גמלה בליבה ההחלטה להרזות ובעזרת כח רצון אדיר ובנחישות רבה רזתה יותר מ 20 ק"ג.

כשחזרה לחטיבה אחרי חופשת הקיץ מוריה וחבריה לא זיהו אותה.

כוכי סיימה תיכון "אורט ישראל" בשנת 99 במגמת סוציולוגיה-פסיכולוגיה ולמרות אהבתה לתחום החליטה לא לפתח קרירה בפסיכולוגיה כי חשבה שהיא רגישה מדי למקצוע.

מוריה וחבריה זוכרים נערה עם חיוך נצחי מתנדבת לעזור בכל ובמיוחד לחבריה ללימודים, מוריה ספרו שכל בקשה שהעלתה הייתה עבור חבריה ללימודים.

כוכי למדה היטב והוציאה תעודת בגרות מלאה עם ציונים גבוהים, שכן בלימודים ראתה את עתידה, כוכי תכננה לאחר שרותה הצבאי ללמוד גרפיקה ממוחשבת.

כוכי התברכה בכשרון ציור וגרפיקה ואף זכתה בתעודת הצטיינות באמנות, גם בשיעור חינוך גופני נשאה חיל והשתתפה בהרבה תחרויות בהן זכתה בתעודות הצטיינות רבות.

כוכי התגייסה ב- 1999 חלומה הגדול היה לשרת כמכי"ת בנים קרבית אך בעקבות בעיה רפואית מילדות שובצה לקורס מנחת ישומים, לאחר הקורס שובצה למרכז מזון באט"ל צריפין, למרות סלידתה בעבר ממחשבים התאהבה במקצוע ועשתה בו חיל.

כוכי שימשה כאחראית קורסי המחשב בבסיסי המזון ברחבי המזון ברחבי הארץ כמו כן עסקה בפרויקטים שונים, בינואר 2001 יצאה חוברת פרי עטה "מדריך למשתמש מערכת אירועים" חוברת העוסקת בניהול ואחזקה של הזמנות מזון ע"י משרד הביטחון מבסיסי המזון.

מפקדיה סיפרו שכוכי הייתה חיילת מיוחדת בעלת אופי חזק שעזרה לכל, בעלת רוח התנדבות שהתנדבה לכל תורנות כדי למנוע מריבות בין חבריה.

יחסים מיוחדים שררו בין חיילי היחידה, הם היו בקשר מחוץ למסגרת הצבאית בסופי שבוע ואהבו את כוכי אהבת אמת, היא תרמה רבות לגיבושם והייתה הרוח החיה במדור. כחודש לפני מותה הכירה את חברה הראשון, לא הייתה מאושרת ממנה בחודש זה בעקבות הקשר שנוצר.

כוכי נרצחה ב-14/2/2001 בדרכה לבסיס בצריפין ע"י מחבל נהוג באוטובוס של "אגד" שדרס קבוצת חיילים בדרכם לתחנת ההסעה לבסיס, היא נהרגה במקום - חמישה חודשים לפני שחרורה.

יהי זכרה ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה