תפריט נגישות

טוראי משה אכטלינגר ז"ל

משה אכטלינגר
בן 20 בנפלו
בן אנטה ואברהם
נולד ברומניה - באקו
בי' בכסלו תש"י, 19/11/1950
התגייס ב-אוגוסט 1969
שרת בסיירת שקד
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בניסן תש"ל, 15/4/1970
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 1, שורה: 4, קבר: 2.

קורות חיים

בן אברהם ואנטה. נולד ביום י' בכסלו תש"י (19.11.1950), בעיר באקו שברומניה. בשנת 1962 עלתה משפחתו ארצה. למד בבית-הספר היסודי על שם ארלוזורוב באשקלון, המשיך לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי "אורט" באשקלון וסיים את לימודיו המקצועיים ב"אורט" בנתניה. בזמן החופש הגדול נטה תמיד לעסוק בעניני ציבור. הוא עסק בספורט והתעודות שהשאיר אחריו מעידות על השתתפותו בכל מיני פעולות

ספורטיביות ובהן השתתפות בצעדת הנגב של אשקלון, בשנת תשכ"ו. בשנה שבה פרצה מלחמת ששת הימים למד ב"אורט" באשקלון ואז התנדב לשירות הלאומי המיוחד ועסק בפינוי פצועים. בתום ארבע שנות לימוד ב"אורט" נתניה, קבל תעודת גמר המקנה לו סיווג מקצועי לפי התקנון הרשמי וזכות להתקבל לטכניון.

בראשית אוגוסט 1969 גויס לצה"ל. ביום ט' בניסן תש"ל (15.4.1970), נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות באשקלון.

במכתב תנחומים להוריו כתב מפקד היחידה: "היכרתיו מיומו הראשון ביחידה, כנער שידע מה עומד לפניו. הוא ידע את משמעות התנדבותו אלינו והיה מוכן לכך. הישגיו באימונים הלכו ורבו מיום ליום ובסוף הכשרתו נשלח לאחת הפלוגות המבצעיות, שבה נשאר עד יומו האחרון. - - - הוא התגלה כלוחם בעל יוזמה, אחריות ומרץ, היה שדאי בעל כושר בלתי רגיל ותושייתו ואומץ לבו הבלתי רגילים רק הוסיפו רובד נוסף וייחדו את עמדתו כלוחם וכמפקד בעתיד. משה אהב את היחידה והיה קשור אליה בכל נימי נפשו, אך לצערנו הרב היה זה לזמן קצר בלבד, כי דרכו בחיים תמה עוד בתחילתה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה