תפריט נגישות

רס"ן פנחס גל גולגר ז"ל

פנחס גל
בן 39 בנפלו
בן גינדה ואידסק
נולד ברוסיה
בכ"ו באייר תש"א, 23/5/1941
התגורר באשקלון
התגייס ב-1972
שרת בחיל שלישות, חיל רפואה מקרפ"ר 57
נפל בעת שירותו
בו' באדר א' תשמ"א, 14/2/1981
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 1, קבר: 5.
הותיר: אשה, שלושה ילדים והורים

קורות חיים

בן גינדה ואדיסק, נולד ביום כ"ו באייר תש"א (23.5.1941) באודסה שברוסיה ועלה לארץ ב-1972. פנחס למד באודסה בבית-ספר יסודי ותיכון, וסיים את לימודיו בהם ב- 1958. אחר-כך הוא למד רפואה באוניברסיטה, והיה לרופא שיניים.

פנחס היה ילד ישר, הגון, טוב-לב ופתוח להושיט עזרה לכל דורש. חינוכו במשפחה הוליד בו את ההכרה, שהציונות היא הדרך היחידה להתמודד עם אנטישמיות ועם הרגשת כאב ועלבון על גורל העם היהודי בין האומות. מאז שהכיר בכך, הקדיש פנחס את זמנו להכרת עמו ותרבותו. הוא היה חבר בתנועת נוער יהודי, והיה גאה ביהדותו. הוא צילם והדפיס במחתרת ספרי לימוד בעברית, והשתתף בארגון של אחד מראשוני האולפנים לעברית בברית-המועצות (עוד לפני מלחמת ששת הימים). הוא עזר לפעילי עליה שעלו לארץ, ואסף כסף למענם. היו לו קשרים הדוקים עם אנשים שהיו עמודי-התווך של החיים היהודיים ברוסיה ובייחוד באודסה, כמו נחמה ליפשיץ, אביגדור אנילביץ (בן דוד של מרדכי אנילביץ) ועוד רבים. כל חלומו היה להגיע לארץ ישראל והוא הביע כמיהה זו בשירים שכתב לעצמו.

שלוש פעמים ביקש פנחס רשות לצאת מרוסיה, ובכל פעם נדחה. בשנת 1972 הוא הגיע לארץ עם הוריו, אשתו ובנו בן השנתיים. בארץ הוא החל לעבוד כאזרח בבית-החולים במצריים ובתל-השומר. אחר-כך הוא בחר לשרת בצבא הקבע. פנחס התנדב ללחום במלחמת יום הכיפורים וכן במבצע ליטני. אחרי המבצע הוענקה לו דרגת רב-סרן.

פנחס היה איש עקרונות גם בעבודתו, ודרש מעצמו ומן הסובבים אותו יחס רציני לעבודה. הוא הקפיד על ניצול הציוד הרפואי הקיים, ולא הרשה שימוש בזבזני בו. הוא היה אדם שוחר-דעת והתעניין לא רק במקצועות אלא גם בהיסטוריה ובספרות יפה.

ביום ו' באדר א' תשמ"א (14.2.1981) נפטר פנחס באופן פתאומי בהתקף לב. פנחס היה בן 39 שנים בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי באשקלון. הוא הניח אשה, שלושה ילדים - פלג, דוד ומיטל והורים.

מפקדו כתב למשפחתו כי "היה אדם מסור, נאמן, איש צוות מעולה, רופא מצוין ומעל לכל אדם עם נשמה, דאגה לזולת ואהבת הכלל. על אף היותו עולה חדש נקלט במערכת הצה"לית בצורה הטובה ביותר. והפך במהרה ל"אחד משלנו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה