תפריט נגישות

סמל יעקב עשור ז"ל

יעקב עשור
בן 28 בנפלו
בן חנה ואברהם
נולד במרוקו
בכ"א בכסלו תש"ו, 26/12/1945
התגייס ב-יולי 1964
שרת בנח''ל נח"ל מוצנח - גד' 50, חטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בתשרי תשל"ד, 10/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: אבו רודס
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 1, שורה: 04, קבר: 05.
הותיר: אשה - רינה ובן, הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

יעקב בן חנה ואברהם, עלה ארצה עם אחיו בשנת 1956. במרוקו למד שש שנים בביה"ס ובשעות הערב ובימי ראשון למד לימודי קודש ב"חדר".

בן אחת עשרה וחצי היה בעלותו ארצה עם אחיו במסגרת "עליית הנוער", לאחר שעברו מטנג'ר לגיברלטר בדרכונים מזוייפים. נשלח לרמת הדסה, שם התחיל ללמוד עברית ולהכיר את חיי הארץ. היתה זו תקופה קשה לילד שנותק מהוריו והיה בארץ ללא קרוב. מרמת הדסה הועבר ל"ימין אורד", שם היה פעיל בגדנ"ע. המשיך את לימודיו בביה"ס החקלאי בכפר הנוער הדתי כפר חסידים.

גוייס בסוף יולי 1964, וכחבר גרעין "עלייה" הוצב לנח"ל מוצנח. עשה זמן מה בהיאחזות נח"ל על הגלבוע, ולאחר שסיים קורס צניחה וקורס מ"כים, עשה תקופת של"ת בקיבוץ סעד. ייצג את יחידתו בתחרות כלל-צה"לית בספורט צבאי. היה חובב ספורט ובעיקר שחייה. כיוון שמילדות היה ללא משפחה בארץ, נעשה עצמאי מאוד. אוהב חברה ועד מהרה התחבב על חבריו. אירגן פעולות חברתיות וליכד סביבו חברים רבים.

הוצב לשירות מילואים בגדוד צנחנים והשתתף במלחמת ששת הימים עם חטיבתו בקרבות הקשים בגבעת התחמושת ובשחרור העיר העתיקה. לאחר השחרור למד בתל אביב באוניברסיטה האקסטרנית של אוקספורד, וכן למד שלוש שנים במרכז ההדרכה של ביה"ס לתברואנים של משרד הבריאות בצריפין, וסיים כתברואן מוסמך.

נשא לאשה את חברתו רינה, והם התגוררו באשקלון, שם שימש יעקב תברואן בבית החולים הממשלתי. כעבור זמן מונה תברואן אזורי במרחב שלמה בסיני, והתגורר ב"שלהבת", באבו רודס.

במלחמת יום הכיפורים, היה יעקב באבו רודס.

ביום י"ד בתשרי תשל"ד נפגע ונהרג בהפצצה אווירית.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

השאיר אשה ובן, הורים, אחים ואחיות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה