תפריט נגישות

סא"ל אהוד אלעד איידלמן ז"ל

אהוד אלעד איידלמן
בן 31 בנפלו
בן חנה וברוך
נולד בכפר סבא
בא' בסיון תרצ"ו, 22/5/1936
התגייס ב-1.8.1954
שרת בחיל השריון חט' 14, גד' 79
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מוצב ג'ירדי
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: כפר סבא
הותיר: אישה - חוה
בעל עיטור העוז

קורות חיים

בן ברוך וחנה. נולד ביום א' סיון תרצ"ו (22.5.1936) בכפר-סבא. שם סיים את לימודיו בבית-הספר יסודי על-שם אוסישקין ולאחר-מכן בבית-הספר התיכון על-שם כצנלסון. השתייך לתנועת "הנוער העובד". היתה לו נטייה לספורט.

באוגוסט 1954 גויס לצה"ל וגמר את שירותו סדיר. לאחר-מכן, משנתלו בו תקוות רבות ועתיד מזהיר היה נכון לו בפיקוד הגבוה של צה"ל, הצטרף לצבא הקבע בחיל השיריון. היה דמות של מפקד וקצין וותיק בצה"ל. במסגרת שירותו השתלם באירופה ובארצות-הברית ואישיותו היתה לדוגמא בגדודו.

בפרוץ מלחמת ששת הימים היתה התנהגותו האמיצה למופת בהסתערו על המערך המצרי בצומת רפיח והטנק שלו שועט בראש הטנקים המסתערים. באותה הסתערות נפצע אך למרות זאת המשיך ללחום ולפקד על היחידה. הוא המשיך בפיקוד ובלחימה גם בשיך זוויד אשר בסיני ואז ספג הטנק שלו שני פגזי-תותח: הוא נפצע בידיו ובפניו. במצב זה המשיך עד למוצב ג'ירדי ששם התנהל אחד הקרבות המרים של שיריון בשיריון. הטנק של אהוד ספג פגיעה נוספת, ישירה וגורלית, ובהיות מחצית גופו חשופה לאש-האויב מצא את מותו. זה היה ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו אייר תשכ"ז (5.6.1967).

הניח אשה. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר-מכן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בכפר סבא.

לאות הוקרה לשירותו הנאמן והמסור צויין אהוד לשבח על-ידי הרמטכ"ל על גילוי אומץ-לבו ודביקותו במטרה. בשעת נפלו היה בדרגת רב-סרן ולאחר מכן הועלה לדרגת סגן-אלוף. מפקד-חטיבתו מספר כי אהוד היה בעל הכרה לאומית ולב חם, אדם מוכשר באופן בלתי רגיל, טנקיסט מצוין שהצטיין עוד בקורס-הקצינים ואחר-מכן כמפקד-מחלקה בקרב על תאופיק. את ה"כלי" שלו, הפטון, אהב והכיר לפני ולפנים. הוא היה מסוגל לפתור במומחיות רבה כל בעיה שהתעוררה ולסלק כל תקלה כאילו היה איש-חימוש מקצועי. איש חזק היה אשר ידע היטב מה הוא רוצה מעצמו, מפקודיו ואף ממפקדיו. תמיד שימש דוגמא אישית וכך גם היה בקרב שבו נפל.

בחוברת הראשונה של ירחון באר-שבע ("כאן באר-שבע"), במדור "כבוד לנופלים - תנחומים למשפחות" הועלה זכרו וכן פורסם מאמר עליו במדור "דיוקן" באותו ירחון. שמו הונצח בספר "יד לנופלים" שהוציאה עיריית אשקלון. לזכרו הוציא "הד ארצי" תקליט המושר על-ידי רן אלירן והמלים נכתבו על-ידי אחיו, גדעון, חבר משק חצרים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה