תפריט נגישות

רס"ל יעקב רון שוקרון ז"ל

יעקב רון
בן 27 בנפלו
בן רגינה ומשה
נולד בטוניסיה - ספקס
בכ"ט בתמוז תש"א, 24/7/1941
התגורר בשדרות
התגייס ב-אוגוסט 1962
שרת בחיל הים אח"י דקר
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בטבת תשכ"ח, 30/1/1968
מקום נפילה: צוללת אח"י דקר
באזור האגן המזרחי של ים התיכון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אח וחמש אחיות

קורות חיים

בן משה ורגינה. נולד ביום כ"ט בתמוז תש"א (24.7.1941) בספקס אשר בטוניסיה. בעלות המשפחה לארץ בשנת 1956 למד יעקב בבית-הספר "שקמים" אשר בשדרות ולאחר-מכן למד בבית-הספר התיכון החקלאי כפר סילבר שבאשקלון. יעקב היה קרוב לכל מיני משחקי ספורט. בהיותו צעיר השתייך לחברת נוער ולגדנ"ע.

בשעות-הפנאי שלו היה עוסק בקריאה ובעבודות גינון, כי אהב את עבודת החקלאות על סוגי ענפיה.

לצה"ל גויס באוגוסט 1962 ופנה לחיל-הים. כצוללן הוסמך לקראת סוף שנת 1963. הוא חתם על שירות קבע והיה צוללן ותיק בעל תפקיד אחראי בצוללת; הוא עבד כמכונאי בה. מיום-שירותו הראשון עלה בשלבי המקצוע והדירוג, כפי שמעיד מכתבו של מפקד חיל-הים להוריו, שהיה לאחד המכונאים המעולים שתמיד סמכו עליו. בעל רצון עז היה ללמוד ולהתקדם וחבריו ומפקדיו אהבוהו.

באחד הימים נשלח לאנגליה כדי להיות בצוות "דקר" ולשוב עמהם לארץ. אך בשוב "דקר" לנמל-הבית כשנמצאה בנתיב-הים בין גיברלטר לישראל, נותק הקשר עמה ושוב לא נתחדש; זה היה ביום כ"ד בטבת תשכ"ח (25.1.1968). הרבנות הצבאית הראשית קבעה כי תאריך-פטירתו של יעקב בשעת מילוי תפקידו יחד עם השאר, הוא כ"ט בטבת תשכ"ח (30.1.1968).

אבל מאחר שיעקב היה בין חברי הצוות הנעדרים הוצבה לו מצבת-זכרון בתוך האנדרטה של אנשי "דקר" אשר בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

ערן שורר מביא את תמונתו של יעקב בספרו "ששה ימים ב'דקר'" וכן הוא מנציח את שמו וזכרו.

במכתבו למשפחת יעקב, המוזכר לעיל, הביע מפקד חיל-הים את תנחומיו בכתב: "אולי תמצאו קצת עידוד ונחמה בכך כי אנו בחיל-הים לא נשכח לעולם את יעקב ולאור זכרו ואישיותו הנעלה נחנך את הדורות הבאים של צוללני החיל".

ביום האזכרה לנשמותיהם של צוות "דקר" התכנס ציבור התלמידים של כפר סילבר, על מוריו ועובדיו, ובטקס רשמי העלו קווים לדמותם של הבנים. מורה-המוסד, בדברי הספדו ליעקב, ציין את יעקב כ"יפה תואר, יפה נפש ויפה גוף... תלמיד אהוב על חבריו ומוריו, ער לכל קריאה וממהר לעזור לכל נזקק".

מנהל-המוסד, שכתב להורי יעקב על הטקס ועל דברי הספד ליעקב, סיים את מכתב: "נשא לנצח שמו של יעקב בגאווה, יחד עם חבריו הבוגרים שלנו, שהקריבו חייהם להגנת המולדת קבלו נא השתתפותינו הכנה בכאבכם, אשר הוא גם כאבנו הגדול".



הצוללת אח"י "דקר" נמצאה ביום שישי י"ג בסיון תשנ"ט 28.5.1999 בים התיכון.

באתר: 41 33 צפון 43 29 מזרח, בעומק 2900 מטר.

זמן טביעה משוער: 25 ינואר 1968- כ"ה בטבת תשכ"ח לפנות בוקר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה