תפריט נגישות

יהושע חטאב ז"ל

יהושע חטאב
בן 67 במותו
בן לאה ושימו שמעון
נולד בט"ו בכסלו תשי"ז, 19/11/1956
התגורר באשקלון
נפטר לאחר פגיעה בפעולת איבה
בכ"ו בתשרי תשפ"ד, 11/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: אשקלון
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: אשקלון - גבעת ציון
הותיר: אישה ושתי בנות, נכדים ואחים

קורות חיים

יהושע, בנם של לאה ושימו (שמעון), נולד ביום ט"ו בכסלו תשי"ז (19.11.1956) בכפר יהושע שבעמק יזרעאל. אח לעוזיאל, יעקב, יהודה, יאיר ויעל.

גדל במושב בצפון עד שהמשפחה עברה לגור במושב ברכיה הסמוך לאשקלון. למד בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי "מורשה" שבמושב, משם המשיך לחטיבת הביניים ולתיכון הדתי האזורי "שפיר" שביישוב מרכז שפירא.

בשנת 1974 התגייס לצבא ושירת כממונה רכש בבסיס חיל האוויר תל נוף. שם עבד בתפקידים טכניים והמשיך לשירות קבע עד לשנת 2003.

בשנת 1986 נישא יהושע לרחל, בני הזוג הקימו את ביתם באשקלון. לאחר שנתיים נולדו בנותיהם התאומות, עדי ורויטל.

אחרי שפרש לגמלאות מצה"ל ניהל מרכז מכירות טכני בתחום השיווק ותיקוני כלים יחד עם צוות העובדים המסור שלו. לאחר מכן עבד כטכנאי מכונות במכון לפריון העבודה.

יהושע היה אדם חרוץ, במהלך השנים המשיך ללמוד ולהתפתח. למד וקיבל תואר ראשון באוניברסיטת לטביה, בחינוך חברתי-קהילתי.

בנותיו בגרו והקימו משפחות, ויהושע זכה ליהנות מנכדים. כתבה בתו עדי: "אבא היה איש של חסד, התנדב בגמילות חסדים ובמתן בסתר וסייע ככל הניתן. שם את נכדיו וילדותיו בראש סדר העדיפות."

בתשרי תשפ"ד זכה יהושע לחגוג את ברית המילה של נכדיו התאומים, יהונתן ואליה.

בשבת, כ"ב בתשרי, במהלך חג שמחת תורה תשפ"ד (07.10.2023), בשעה שש וחצי בבוקר פתח ארגון הטרור חמאס בירי טילים ורקטות מרצועת עזה לדרום ולמרכז ישראל. בשעות הבאות חדרו אלפי מחבלים את גדר הגבול מרצועת עזה למדינת ישראל והחלה מתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה, בהם קיבוצים ומושבים, ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות. המחבלים תקפו בסיסי צה"ל ובנסיעתם ירו בכל מי שנקרה בדרכם. הם רצחו כ-800 אזרחים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות, אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים. החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש, חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים. למעלה מ-350 חיילים ושוטרים נפלו בטרם הצליחו כיתות הכוננות המקומיות וכוחות צה"ל להשתלט על השטח.

בבוקר זה החלה מלחמה.

מטחי הטילים נורו גם לעבר העיר אשקלון. הבנות והנכדים שהו אצל יהושע ורחל באותה שבת ובילו איתם את החג. בזמן הפוגה בירי הרקטות, יהושע רצה ללכת לבית הכנסת כי היה חשוב לו להשתתף ב"הקפות", אך הנכדים ביקשו שיישאר. לאחר לבטים החליט ללכת בכל זאת להתפלל, כי ידע שבית הכנסת ממוגן. בדרכו חזרה הביתה, סמוך מאוד לביתו, נפלה רקטה ובפיצוץ הוא נפצע אנושות. לאחר ארבעה ימים נפטר מפצעיו.

יהושע חטאב נפטר בכ"ו בתשרי תשפ"ד (11.10.2023) אחרי שנפגע מרקטה שנורתה מרצועת עזה. בן שישים ושבע במותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין גבעת ציון באשקלון. הותיר אחריו אישה, שתי בנות, נכדים וחמישה אחים.

כתבה אשתו רחל: "האובדן קשה מנשוא ואנחנו מתקשים לעכל ולדבר על יהושע בלשון עבר. אנחנו בתחושה קשה של ריקנות וחוסר גדול. חווינו סבבי ירי רבים במשך השנים ועברנו את זה בשלום, עם כל הקושי, אבל לא חלמתי בחלומות הגרועים שלי שיקרה לנו אסון כזה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה