תפריט נגישות

שמעון שמשון חייט ז"ל

שמעון חייט
בן 29 במותו
בן סמדר ועמרם
נולד בט"ז בתשרי תשנ"ה, 21/9/1994
התגורר באופקים
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: אשקלון - גבעת ציון
הותיר: בן, הורים ואחים

קורות חיים

שמעון (שמשון), בנם של סמדר ועמרם, נולד באשקלון בט"ז בתשרי תשנ"ה (21.09.1994). אח לשלמה, שלומית ורחלי.

גדל באופקים, למד בבית ספר יסודי "אשלים" והמשיך ללימודי תיכון בפנימיית "נווה חנה" בקריית גת.

משבגר עבד במוסך בעיר מגוריו. שמעון הכיר את קסם, ובשנת 2018 נולד בנו רני. בלט כאב מסור ואוהב, בילה הרבה עם בנו וניכר לעין שיש ביניהם קשר מיוחד.

שמעון היה אדם נדיב ועוזר. אדם של נתינה, סיפרה אימו, שתמיד דאג לאחרים. הקפיד על פעילות גמילות חסד, גמ"ח, ומדי סוף שבוע תמך במשפחות נזקקות.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים דרך גדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה - קיבוצים ומושבים - ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרבות באותו יום.

בבוקר זה החלה מלחמה.

שמעון הגיע לפסטיבל ביום שישי בלילה עם שני חברים, אחרי שאכל ארוחת חג בבית אימו. כל הלילה רקד וחגג עם כ-3,000 משתתפי האירוע. כשהחלה התקפת המחבלים ניסה לברוח, אך המרצחים השיגו אותו.

למעלה מ-380 ממשתתפי המסיבה נרצחו בהתקפת המחבלים באותו בוקר.

שמעון (שמשון) חייט נרצח על ידי מחבלים בפסטיבל "נובה" בשדות קיבוץ רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). בן 29 בהירצחו. הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. הותיר בן, הורים ואחים.

לזכר שמעון המשפחה החליטה להמשיך את פעילויות החסד שלו, ומארגנת תמיכה שבועית בנזקקים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה