תפריט נגישות

אליה אליהו אילוז ז"ל

אליה אליהו אילוז
בן 27 במותו
בן בת שבע ומיכאל
נולד בז' בתמוז תשנ"ו, 24/6/1996
התגורר באשקלון
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: אשקלון - גבעת ציון
הותיר: בן, אם ואחים

קורות חיים

אליה אליהו, בנם של בת שבע ומיכאל, נולד ביום ז' בתמוז תשנ"ו (24.06.1996) באשקלון. אח לאושרית (אושר), אביב וליבת.

אליה היה הרביעי מבין הילדים, בן הזקונים של המשפחה, ונקרא על שם סבו אליהו, שהיה הסנדק בברית שלו. אימו בת שבע סיפרה שכבר מגיל צעיר ראו את אופיו ואת תכונותיו הטובות: "היה עם טוהר מידות, אהב את הבריות, עניו, בעל חסד עם נתינה ועזרה גדולה." כל מה שעשה – עשה עם חיוך ענק ועיניים חמות ובמבט טוב ומאיר.

אליה גדל והתחנך באשקלון. תחילה למד בבית הספר היסודי "נאות אשקלון" ולאחר מכן עבר לבית הספר היסודי "אילנות". כשסיים לימודיו ביסודי עבר לתיכון הדתי "אמי"ת טכנולוגי". הוא סיים את לימודיו בהצלחה והתכונן לקראת הגיוס לצבא.

כשהתגייס לצבא שירת במפקדת זרוע היבשה במגוון תפקידים לוגיסטיים.

כשהשתחרר עסק במגוון תחומים וחווה את החיים במלואם. הוא אהב ארוחות משפחתיות ואירועים חברתיים, אהב מאוד לטייל בעולם, ללכת להופעות, לאכול במסעדות ותמיד היה מוקף בחברים. חברות הייתה ערך עליון עבורו, החברים הרבים שרכש היו משמעותיים לחייו, וכל הזמנה לאירוע שקיבל – תמיד נענתה בחיוב.

לאחר תקופה, הכיר אליה את מור הודיה בן חיים והקשר ביניהם התפתח לאהבה גדולה. לבני הזוג נולד בן - לביא מיכאל. אליה נהנה להיות אבא וגידל בשמחה ובאהבה את בנו הפעוט.

המוזיקה הייתה חלק מרכזי בחייו של אליה, שהחליט ללמוד ולהפוך את כישרונו למקצוע. הוא נרשם ללימודי מוזיקה במכללת Just Music במגמת די-ג'יי. בהתחלה מעט התקשה בלימודים, אך התעקש והתמיד בהם, וסיים את הקורס בציון 97. אליה היה כל כך גאה בעצמו שהצליח להגשים חלום.

ביולי 2023 סיים את לימודיו והחל לתקלט במקומות שונים ולהתפרנס ממוזיקה.

כאוהב-אדם אמיתי תמיד כיבד וקיבל כל אדם באשר הוא, וכשהתאפשר לו – נהנה לחזק ולשמח אנשים ולנגן להם בהתנדבות.

שאיפתו הגדולה של אליה הייתה לתקלט גם בחו"ל ולהיות די-ג'יי בין-לאומי. האירוע הבא שהיה אמור לתקלט בו תוכנן למוצאי שמחת תורה תשפ"ד, באשקלון. יום קודם לכן, ביום שישי ערב שמחת תורה, כ"א בתשרי, 6 באוקטובר 2023, נסעו אליה וחבריו לפסטיבל מוזיקה שנערך בסמוך לקיבוץ רעים.

ביום שבת, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

במהלך מטח הטילים המוזיקה נפסקה וזמן קצר לאחר מכן החל ירי על אלפי המשתתפים, שפתחו במנוסה.

אליה וחבריו, שהגיעו למקום זמן קצר לפני כן ואפילו לא הספיקו לרקוד, מצאו מסתור באזור החפ"ק. במשך כשלוש שעות דיבר אליה בטלפון עם אימו ועדכן אותה בזמן אמת על מצבו. בשעה 9:10 נורה ונפצע בכתף, ומאבטח מהמסיבה שם לו חוסם עורקים. לאחר זמן קצר הספיק לומר שיורים עליו ומאותו רגע הקשר עימו נותק. אליה הוגדר כנעדר ובתום שלושה ימים של חרדה ואימה נמסרה למשפחתו הבשורה הקשה שנרצח.

המחבלים רצחו באותו בוקר למעלה מ-380 מבאי המסיבה.

אליה אליהו אילוז נרצח על ידי מחבלים בהיותו בפסטיבל מוזיקה באזור רעים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן עשרים ושבע. הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. הותיר אחריו בן, אם, שתי אחיות ואח.

בת שבע אימו ספדה: "אליה שלי, בן זקונים שלי, תינוקי שלי, אמא אוהבת אותך לעולם ועד, אני כל כך מתגעגעת אליך, לחיבוק, לצחוק המתגלגל... אליה שלי, באמת לא יודעת איך מכאן ממשיכים. קשה לי, ה' יקום דמך, אמן. מבטיחה לעשות הכול לעילוי נשמתך, להנציח את זכרך ולספר עליך לכולם. שכולם ידעו איזה לב טהור ורחום היה לך. כמה תמימות יפה הייתה בך. מעולם לא פגעת בזבוב. אחיך, אביב, ואחיותיך אושר וליבת, מרוסקים מגעגועים. האחיינים שאהבו אותך כל כך עושים יצירות עבורך וכל מורשת ברנס מנציחים אותך בכל דרך. נוח על משכבך בשלום בן יקר ואהוב שלי. סליחה שלא הצלחתי להציל אותך. אמא אוהבת אותך לעולם ועד."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה