תפריט נגישות

דניל קימנפלד ז"ל

דניל קימנפלד
בן 64 במותו
בן אידה ולייב
נולד בכ"ד בכסלו תשי"ט, 6/12/1958
התגורר באשקלון
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: זיקים, חוף הים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: אשקלון - גבעת ציון
הותיר: אישה, שבי בנים ונכדים

קורות חיים

דניל, בנם של אידה ולייב קימנפלד, נולד בכ"ד בכסלו תשי"ט (06.12.1958) במולדובה, אז בברית המועצות.

גדל והתחנך במולדובה. נער חברותי, חרוץ ובעל חוש הומור. למד בבית ספר יסודי ובתיכון בעיר מגוריו.

משבגר נשא לאישה את איזבלה, לבני הזוג נולד הבן איגור.

בשנת 1991, בגיל שלושים ושלוש, עלה לישראל עם משפחתו במהלך התפרקות ברית המועצות. השתקע בעיר אשקלון. כאן נולד בנו הצעיר, אילן.

דניל היה בעל אוהב ואב מסור לילדיו, גידל אותם בחום ובאהבה ושאף להעניק להם חיים טובים. סיפר בנו איגור: "אני מעריץ כל דבר בו. הוא אדם שקל מאוד לאהוב. אדם מצחיק וחברותי. היה העוגן לא רק של המשפחה הקרובה, אלא גם הרחוקה".

בארץ עבד בענף הבנייה. דניל היה איש עבודה, בעל ידי זהב ובלט כעובד חרוץ ומוערך. הוא אהב את עבודתו ורכש ידע רב במקצוע, ובמהלך השנים התקדם לתפקיד מנהל אתרי בנייה.

גם מחוץ לשעות העבודה בנה, תיקן ושיפץ. הוא בנה בשתי ידיו את ביתו של בנו אילן ותמיד היה נכון לעזור ולו בתיקון הכי קטן בדירות החברים והשכנים. אפילו כשיצא לחופשה לבקר את בנו הבכור איגור ומשפחתו לא נח לרגע והתחיל בשיפוצים בביתו החדש של בנו.

משבגרו ילדיו והקימו משפחות, זכה ליהנות מנכדים. היה סבא למופת שעזר בגידול שני נכדיו אלכס ולילי ואהב לבלות איתם. חלומו היה לבלות כל יום עם המשפחה, הילדים והנכדים.

אדם מלא שמחת חיים, טוב לב ואהוב על בריות. מלא נתינה ונכון להושיט עזרה. כל מי שפגש אותו סיפר על אדם נפלא ומוכשר שרוצה לעזור ולתרום. סיפר חברו: "דניל היה בן אדם טהור שטוב לב, צניעות וחמלה נראו בעיניו בכל מבט ובכל חיוך".

בשנים האחרונות התמודד דניל עם בעיות בריאות ועבר ניתוח שההתאוששות ממנו הייתה ארוכה. הוא תכנן לצאת לפנסיה ולנסוע לארצות הברית לבקר את בנו הבכור ונכדיו שכל כך אהב.

בשעות הפנאי יצא לדוג ונהג לבלות את ימי שבת בבוקר עם חבריו בחוף הים. הוא גם אהב לטייל במקומות חדשים, ולאכול מבישוליה של אשתו איזבלה.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים מגדר הגבול שנפרצה, מהים ומהאוויר והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה – קיבוצים ומושבים ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות; על מבלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים; על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים ואזרחיות בני כל הגילים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים לרבות אונס והתעללות; חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים; החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. למעלה משלוש-מאות חיילים, שוטרים וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב.

בבוקר זה החלה מלחמה.

באותו בוקר יצא דניל עם חברו בני גניש לדוג בחוף זיקים. כשהחלו האזעקות התקשר לעדכן את משפחתו שהכול בסדר והוא מסתתר בחוף במיגונית. מאז נותק עימו הקשר.

חוליה של מחבלי חמאס הגיעה בסירות לחוף ופתחה באש לעבר הנמצאים במקום. המחבלים הגיעו למיגונית בה הסתתרו רבים וירו בכולם. דניל הוגדר כנעדר וכעבור שבועיים קיבלה משפחתו את הבשורה הקשה.

דניל קימנפלד נרצח על ידי מחבלים בחוף זיקים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 64. הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. הותיר אחריו אישה, שני בנים ונכדים.

על מצבתו כתבו אוהביו: "תמיד תחיה בליבנו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה