תפריט נגישות

סמל יעקב אבוחצירא ז"ל

יעקב אבוחצירא
בן 22 בנפלו
בן רחמה ויחיא
נולד במרוקו
בתשי"א, 1951
התגורר באשקלון
התגייס ב-12.2.1969
שרת בחיל השריון מפח"ט 278
נפל בקרב
בי"ד בתשרי תשל"ד, 10/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חושניה בתל פזרה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 1, שורה: 9, קבר: 4.
הותיר: אב, אם, שלושה אחים וארבעה אחיות

קורות חיים

יעקב אבוחצירא נולד בשנת תשי"א (1951) בעיר ארפוד שבמרוקו. משפחתו משפחת אבוחצירא היתה מן המכובדות בעיירה. צעיר מאוד הכניסוהו הוריו ללמוד תורה בישיבת "אוהל יוסף יצחק ליובאוויטש". בהיותו בן 12 עלה ארצה עם בני משפחתו ביולי 1963. המשיך את לימודיו באשקלון בבית-הספר יסודי הדתי "ישורון". לאחר שסיים את לימודיו ביוני 1966 השתלם בקורס חשמלאים. כדי שיוכל לעזור בכלכלת הבית, לתמוך בבני משפחתו, לדאוג לכל מחסורם ולסייע לאחיו להמשיך בלימודים. יעקב היה חובב ספורט ונמנה עם שחקני נבחרת הכדורגל של "מכבי" אשקלון ועם נבחרת המתאבקים של "הפועל" אשקלון. באחת התחרויות בהיאבקות בסגנון חופשי זכה במקום שני. יעקב היה חברותי וקל להתיידד. ידיד נאמן, אהוב על חבריו ועל קרוביו. מעולם לא הלבין פני חבר. רחק מריב, ממדון ומשנאה ועשה כל שיכול להשכין שלום בין חבריו. הוא היה נוח לבריות נדיב-לב ואהב לעזור לזולת, אפילו היה הדבר כרוך באי-נוחיות. כל מכריו כיבדוהו על שום שהיה איש-אמת, גלוי-לב ישר-דרך ובעל-מצפון. הוא נהג באדיבות ובנימוס. מכניס כל אדם בסבר פנים יפות. מטבעו היה אופטימי ועליז. שמח חייכן ובעל חוש הומור. אהב מאוד להתלוצץ, להשתעשע ולהתבדח. ולעשות מעשי חקיינות ומעשי קונדס. הוא אהב מאוד את משפחתו ורחש כבוד רב להוריו.

יעקב גויס לצה"ל במחצית 1969 והתנדב לשרת בחיל השריון בחטיבה שבע. בפלוגת "אלון" מחזור ב' ספטמבר 1969. לאחר הטירונות השתלם בקורס למקצועות טנק "סטרוריון" והיה לנהג-תותחן בטנק. הוא היה חייל אחראי ומסור לתפקידו ושימש דוגמה לחבריו.

יעקב אהב את הצבא והשתדל תמיד למלא במסירות נפש כל תפקיד שהוטל עליו על הצד הטוב ביותר. כל אימת שביקר בבית, נהג לספר למשפחתו ולידידיו על חויותיו בצבא. בעיתון חיילי ישראל "במחנה" שיצא לאור בערב יום העצמאות העשרים ושלושה פורסמה כתבה עליו ועל אנשי צוות הטנק שלו. מפקדיו העניקו לו את אות השירות המבצעי. לאחר שחרורו מהשירות הסדיר בצה"ל, התקבל כחשמלאי לעבודה במפעל פוצ'סטר באשקלון בו הספיק לעבוד כשנה בלבד. הממונים עליו שבחוהו על יושרו ותום לבו, על חריצותו, מסירותו ודייקנותו. יעקב גויס ביום הכיפורים י' בתשרי תשל"ד 6.10.73, עזב את הבית בשעה חמש יצא להילחם במסגרת החטיבה כנהג טנק, שממנה לא חזר. ביום יד' בתשרי תשל"ד 10.10.73 בשעות הצהריים לחם יעקב ז"ל. באזור חושנייה תל פזרה ברמת הגולן פגע האוייב בטנק של יעקב והוא נהרג בתל פזרה שבאיזור חושנייה בדרך לציר הנפט שברמת הגולן.

הובא לקבורות בבית-העלמין הזמני בקיבוץ לוחמי הגיטאות בכט' תשרי תשל"ד, 25.10.73, וכעבור שנה הועברה גופתו למנוחת עולמים בבית-העלמין הדרומי באשקלון ב-כ' באב תשל"ה, 8.8.74 השאיר אחריו אב, אם, שלושה אחים וארבעה אחיות הועלה לדרגת סמל. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם שירת ביחידת שריון וביצע את כל המוטל עליו במסירות ובאחריות רבה". הוריו ואחיו ואחיותיו הנציחו את זכרו בספר תורה וספרי תפילה בבית הכנסת על שם הרב טולידנו בשכונת שמשון באשקלון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה