תפריט נגישות

שוטר זמנה בלאי ז"ל

זמנה בלאי
בן 29 בנפלו
בן ממיט ואטקלט
נולד באתיופיה
בט' בטבת תשכ"ו, 1/1/1966
התגייס ב-12.7.1994
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באדר א' תשנ"ה, 5/2/1995
מקום נפילה: תל אביב
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 3.
הותיר: אב ושלושה אחים: קסאו, רחמים ויסמין

קורות חיים

שוטר בלאי זמנה נולד לממיט ואטקלט בלאי בשנת 1966 באתיופיה. בילדותו נפטרה אמא. מילדותו חלם לעלות ארצה, להתגייס לצבא כחייל קרבי ולהקים בה את ביתו. הוא היה הכח המניע מאחורי בני משפחתו ועוד רבים אחרים. בימי נעוריו התנדב זמנה בארגונים שונים. בפעילות זו השקיע את כל מרצו. בחריצותו, באכפתיות ובאהבת האדם שלו שימש דוגמא ומופת. מתוך נדיבותו ויתר זמנה מספר פעמים על עלייתו ארצה, אך בשנת 1989 החל סוף סוף את המסע לארץ ישראל. עד לסודן היה זה מסע רגלי מפרך וקשה מאין כמוהו. בדרך מתו רבים ממחלות ומרעב. זמנה שוב התנדב לסייע לכל אלה, לתמוך ולעזור, כאשר כח הרצון שלו מוליך אותו הלאה ומחזק אותו. בזכות כל אלה, זכה לאהבתם ולהערכתם של רבים מבני העדה.

בתחילת מרץ 1989 התגשם חלומו והוא הגיע ארצה. החל את לימודיו בפנימיית "הדסה נעורים", שם השתלב היטב והתחבב הן על הצוות והן על החניכים.

ביולי 1994 הגשים זמנה חלום נוסף, כאשר התגייס לצה"ל והתנדב לשרת כלוחם במג"ב. אחיו קסאו סיפר שזמנה היה מאושר להיות חלק ממג"ב.

זמנה נפל בעת מילוי תפקידו ביום ה' באדר תשנ"ה 5/2/1995. בן עשרים ותשע היה בנופלו. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי באשקלון. הותיר אחריו אב ושלושה אחים - קסאו, רחמים ויסמין.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה