תפריט נגישות

סמל פנחס (פיני) בן נעים ז"ל

פנחס בן נעים
בן 34 בנפלו
בן רחל ושמעון
נולד במרוקו - קזבלנקה
בתרצ"ט, 1939
התגייס ב-1957
שרת בחיל התותחנים גד' 9295
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מיתחם אורקל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: אשדוד
חלקה: 1, שורה: 7, קבר: 3.
הותיר: אחים, אישה ושלושה ילדים - ענת ליאורה ושמוליק

קורות חיים

פנחס (פיני) בן נעים, בן שמעון ורחל, נולד בקזבלנקה שבמרוקו. למד בביה"ס אליאנס ועבד כעמיל מכס. ב-1956 עלה עם משפחתו לארץ והתגורר בקרית גת. ב-1957 התגייס לצה"ל. הוצב לנחל ושירת כנהג. הוא היה חייל מסור ואחראי בעל מזג טוב, היה אהוב על מפקדיו בשל מסירותו, שמר על קשר טוב והדוק עם המשפחה וחבריו.

כאשר השתחרר עבד פנחס במשך 8 שנים בליטוש יהלומים בקרית גת, וכשנישא עבר להתגורר בעיר אשדוד, בשנת 1961. עבד בליטוש יהלומים כשנתיים. לאחר פתיחת הנמל באשדוד, עבד כעמיל מכס ואח"כ עבד כסוור. קנה לו שם של פועל מסור, רציני ואחראי והתחבב על כולם. בשעות הפנאי עסק בתחביבים פיסול, דייג מושבע, שייט, ציור, וגם חובב כדורגל. היה בעל חוש הומור מיוחד. מקובל בחברה ונודע כבעל לב חם ועזר לכל נזקק. היה בעל מסור ואוהב ואח למופת. הקדיש רבות לילדיו, ענת ליאורה ושמוליק. היה גאה בהם ובהשגיהם. בשירות המילואים שירת בחיל התותחנים כנהג זחל"ם.

השתתף במלחמת ששת הימים, כשבועיים לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים יצא למילואים וסופח לחטיבה ירושלמית. הוא שובץ כנהג זחל"ם וכתצפיתן במוצב בתעלת סואץ.

פנחס בן 33 נפל בתחילת מלחמת יום הכיפורים, בעת הפגזה על גזרת מוצב "אורקל". הוא הובא למנוחות עולמים בחלקה הצבאית בבית עלמין באשדוד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה