תפריט נגישות

טוראי יובל כהן ז"ל

יובל כהן
בן 19 בנפלו
בן עפרה ושלמה
נולד באשקלון
בח' בחשוון תשכ"ד, 26/10/1963
התגורר באשקלון
התגייס ב-נובמבר 1981
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 195
נפל בפעילות מבצעית
בי"ח בסיון תשמ"ב, 9/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 3.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן עפרה ושלמה, נולד בשבת ח' במר חשון תשכ"ד (26.10.1963) באשקלון, ובעיר זו חי כל ימיו. יובל למד בבית-הספר היסודי "אילנות" באפרידר, וסיים בהצטיינות את לימודיו התיכוניים בבית הספר התיכון העירוני על-שם א. תגר במגמה הריאלית. המחנכת שלו זוכרת אותו כ"פעיל, תוסס, מתעניין. יובל שהיה איכפתניק אמיתי, אמר שהוא מוכן לבוא לבית-הספר, לנסות לנער את התלמידים מאדישותם ולעזור למועצת התלמידים להזיז דברים".

ואילו המורה לפיסיקה מציינת: "יובל היה האידיאל של כל מורה, הזוכה בתלמידים שותפים ושווי-ערך. לא רק תלמיד מצטיין, אלא אף פרטנר בעבודה".

יובל היה פעיל בתנועת הנוער "השומר הצעיר", היה חבר בסקציה הימית של אגודת "הפועל" אשקלון ואהב לשחות, לצלול ו"לתפוס גלים" בגלשן הרוח שלו. בנוסף לכך, הוא שיחק כדורסל וטניס, אהב מוסיקה, האזין ליצירות מוסיקליות וניגן על גיטרה, כינור ופסנתר. גאוותו של יובל הייתה על גינת פרחי הנוי שטיפח ליד ביתו.

בשל ציוניו הגבוהים הוצע לו לשרת במסגרת העתודה אקדמית, אך הוא העדיף לשרת בחיל קרבי.

יובל גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1981, והתנדב לשרת בחיל השריון. הוא היה חייל מעולה, ממושמע, ומפקדיו ניבאו לו קידום מהיר בצה"ל.

ביום י"ח בסיון תשמ"ב (9.6.1982), נפל יובל בקרב בלבנון בעין-זחלתה במלחמת "שלום הגליל" והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית שבבית-הקברות באשקלון. הוא השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

ראש העיר אשקלון, שספד לו, הגדירו כ"סמל הטוב והיפה, אשקלון שכלה בן יקר ונערץ".

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב שר הביטחון, כי יובל היה "חייל מצטיין משכמו ומעלה בפלוגה, בתבונתו, ברמת המשמעת, ברמת הביצוע ובסטנדרטים הגבוהים שדרש מעצמו בכול. הוא בלט כמנהיג אהוב ומקובל על כל חבריו, חייל מקצועי ומיומן ששאף להשתפר ולדעת יותר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה