תפריט נגישות

סמל מיכאל (מיקי) וילנסקי ז"ל

מיכאל וילנסקי
בן 21 בנפלו
בן עדה ודב הלוי
נולד ברחובות
בב' בסיון תשי"ב, 26/5/1952
התגייס ב-10.8.1970
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 46
נפל בעת שירותו
בז' בתמוז תשל"ג, 7/7/1973
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 1, שורה: 6, קבר: 2.

קורות חיים

בן דב הלוי ועדה. נולד ביום ב' בסיון תשי"ב (26.5.1952) ברחובות, למד בבית-הספר היסודי "יחזקאל" וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון ע"ש תג'ר באשקלון. מיקי היה חניך תנועת הצופים, השתתף בפעולות הגדנ"ע כקלעי מצטיין וזכה במקום ראשון בתחרות הקליעה של מועדון הקליעה באשקלון. למרות שהיה בישן ומסוגר ואף סבל מקשיי התבטאות, הרי כאשר השמיע את דבריו היו אלה תמיד שקולים, נכונים וענייניים.

מיקי הצטיין בלימודים הריאליים ויצר הסקרנות שלו הקיף תחומים רבים ומגוונים. הוא אסף בולים בשקידה והרבה לקרוא ספרים בתחומים רבים. כן תכנן להמשיך את לימודיו בטכניון בחיפה. מיכאל התגייס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1970 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות הוכשר כתותחן טנק ובתפקיד זה פעל כל תקופת שירותו בקוים הקדמיים. הוא נודע כתותחן מעולה. גם בעת שירותו היה מיקי סגור ומתבודד אך מעולם לא התאונן על קשיי תפקידו והקפיד למלא את כל הנדרש ממנו. הוא היה מסור לחבריו ביחידה ולא פעם נטל על עצמו אחריות למעשה או מחדל של אחד החיילים, אף שדבר זה היה כרוך באי-נעימות.

ביום ז' בתמוז תשל"ג (7.7.1973), נפל סמל מיכאל בעת שירותו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות באשקלון. במכתב תנחומים למשפחה ציין מפקדו כי מיכאל "היה חייל מצטיין ותותחן טנק מעולה והיה מקובל מאוד על מפקדיו ועל חבריו בפלוגה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה