תפריט נגישות

סמ"ר שלום רז רוזנזפט ז"ל

שלום רז
בן 22 בנפלו
בן תמרה ואליעזר
נולד ברחובות
בג' באלול תשי"א, 4/9/1951
התגורר באשקלון
התגייס ב-5.11.1969
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה חט' 188, גד' 71
נפל בקרב
בט"ז בתשרי תשל"ד, 12/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מזרעת בית ג'אן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 1, שורה: 9, קבר: 1.
הותיר: הורים, אח - משה ואחות תאומה - ברוריה

קורות חיים

שלום, בן תמרה ואליעזר, נולד ביום ג' באלול תשי"א (4.9.1951) ברחובות, יחד עם אחותו התאומה ברוריה. כבן למשפחה שעברה את ימי השואה היה רגיש מאוד לסיפורי סבל ושכול והסכים בכל לבו עם אשר עשו הוריו, שעלו לארץ אחרי שעשו במחנות, גם באירופה וגם בקפריסין. שאליה הובאו על-ידי האנגלים. השנים הראשונות לחיי המשפחה בארץ החדשה לא היו קלות וחבלי הקליטה היו רבים וקשים. משלום נמנעו גם דברים שהיו בחזקת מינימום הכרחי, אך למרות זאת היה נער עליז ושמח בחלקו. הוא למד בבתי-הספר היסודיים " כצנלסון" ו"ארלוזורוב" וסיים את חוק לימודיו בבית-הספר התיכון ע"ש תגר באשקלון.

בתקופת לימודיו הצטרף לגדנ"ע והיה פעיל בשורותיו ובעיקר פעל בחוג לקליעה. שלום גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1969 והתנדב לחיל השריון. בני משפחתו ניסו לשדלו שיתגייס לחיל לא קרבי, או לפחות שישתדל לשרת קרוב לבית, אולם שלום השיב לאמו: "אמא, את עם העבר שלך כניצולת השואה, לוחמת למען העלייה, פטריוטית כמוך, שתגידי את הדברים האלה?" תשובתו הביכה את הוריו והם נכנעו.

לאחר הטירונות נשלח לבית-הספר לשריון שבו עבר קורסים שונים עד שהוסמך כמפקד טנק. בתקופת שירותו קנה חברים וידידים רבים. אשר העריכו אותו וראו בו ידיד נפש. תמיד העדיף שלום את טובתו של החבר. מכתביו לאחותו התאומה שכינה אותה- "החצי השני שלי" חדורים נימת הומור וראיית-עולם מבעד למשקפיים ורודים. כאשר הגיע זמנו להשתחרר, כתבו מפקדיו בתעודת השחרור שלו כי התנהגותו של שלום הייתה טובה מאוד וכי היה "חייל מסור ונאמן, עשה את המוטל עליו במסירות וברוח טובה".

בתחילת נובמבר 1972 השתחרר מהשירות הסדיר והוצב ליחידת מילואים של החיל. עזה הייתה שאיפתו להמשיך וללמוד. הוא נתקבל ללימודים במכינה לטכניון ועמד בהצלחה בבחינות הכניסה. בטכניון התעתד ללמוד בפקולטה להנדסה אזרחית. מורהו במכינה אמר עליו כי שלום היה מסוג התלמידים הנדיר "אלה המתחבבים הן משום יכולתם וכישוריהם והן משום רצונם, מסירותם וצורת עבודתם... היה זה נעים לחזות ברצונך ורצינותך, והיה זה מרשים כל פעם מחדש להציץ בעבודותיך, תרגילים, מחברות, שיעורים. שכן סדר כזה ומסירות זו אינם נפוצים יתר-על המידה". תחביביו של שלום היו ציור תרשימים וגרפיקה. מחלתה הממארת של אמו האהובה מילאה את לבו צער ומציוריו נשתקפה מרירות רבה. חברו ללימודים, אילן, סיפר כי שלום היה בעל הבנה אינטואיטיבית פיסיקלית וידע תמיד לשפוט במהירות כל נושא בפיסיקה.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויס שלום וצורף לגדוד סער. הגדוד נשלח לרמת הגולן והשתתף בקרבות הבלימה וההבקעה בחזית הסורית. ביום ט"ז בתשרי תשל"ד (12.10.1973), בקרב שניטש באזור מזרעאת בית-ג'אן נפל שלום בקרב. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי באשקלון.

השאיר אחריו הורים, אח ואחות תאומה. לאחר נפלו הועלה לדרגת סמל-ראשון. שבועיים לאחר נפלו נפטרה אמו. דברים על דמותו, על דרך חייו ונפילתו כלולים בחוברת "גדוד סער במלחמת יום הכיפורים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה