תפריט נגישות

סמל אורי בילנסקי ז"ל

אורי בילנסקי
בן 20 בנפלו
בן נעמי ועמוס
נולד באשקלון
בה' בתשרי תשכ"ג, 3/10/1962
התגורר באשקלון
התגייס ב-2.11.1980
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 202, ביסלמ"ח גד' 450
נפל בפעילות מבצעית
בי"ג בסיון תשמ"ב, 4/6/1982
מקום נפילה: קרית שמונה
באזור הגליל
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 6.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן נעמי ועמוס, נולד ביום ה' בתשרי תשכ"ג (3.10.1962) באשקלון. אורי היה בן שני במשפחה שבה שלושה בנים. ילדותו ונעוריו של אורי עברו עליו בשכונת אפרידר באשקלון, ובה למד בגן הילרים ובבית הספר היסודי "בית-יחזקאל".

כבן למשפחה העוסקת בחקלאות, הוא גילה עוד בגיל צעיר זיקה וגישה לעבודה ולחקלאות. הוא אף המשיך את לימודיו התיכוניים בבית-הספר החקלאי "כפר-סילבר". במסגרת זו בלטו כישוריו ויכולתו בביצוע העבודה ובארגונה, בהפעלת הציוד ובעזרה הרבה שהגיש. הוא הרבה לעזור בעבודת המשק המשפחתי, והיה בגילו, כוותיק ומנוסה בכושר ובאחריות שגילה. כשחשב על עתידו, ראה אורי בדרך זו - דרך חיים.

אורי לא היה איש המסגרות. הוא אהב את החופש והמרחבים, את העצמאות והספונטניות ואת היפה והתואם, והיה בעל חוש אסתטי מפותח. אורי היה שלם עם עצמו, והקרין סביבו אופטימיות, שובבות וחן, שמאחוריהם שכנה נשמה רגישה ושופעת טוב ואהבה.

הוא היה מעורה בחברה, חבר בתנועת "הצופים", חובב ים, פעיל בספורט הכדורסל, ואף שימש כשחקן בא.ס.א אשקלון (ארגון ספורט אשקלון). אורי למד לנגן באקורדיון, אהב מוסיקה, ובעיקר את שירת ארץ-ישראל.

אף שהיה פעיל בתנועת "הצופים" מנעוריו, לא הצטרף לגרעין נח"ל יחד עם חבריו. אורי העדיף לשרת במסגרת צבאית אחרת הקרובה יותר לרוחו.

בנובמבר 1980 התגייס אורי לצה"ל והתנדב לשרת בחיל הצנחנים, תחילה בסיירת ואחרי כן בגדוד. הוא עבר קורס טירונות, ולאחריו נשלח לקורס מ"כים. אולם אורי הספיק לשרת תקופה קצרה בלבד בקורס המ"כים. מפקדיו, שהספיקו להכירו, ציינו אותו כ"חייל שקט, נבון, בעל נתונים לקצונה".

ביום י"ג בסיון תשמ"ב (4.6.1982), יומיים לפני שפרצה מלחמת שלום הגליל, היה אורי עם יחידת קורס המ"כים בפעילות מבצעית בגבול לבנון. באותו יום, פתחו המחבלים בהפגזת קטיושות כבדה, ויחידתו החלה לחזור לבסיסה. כשעברה שיירת המשאיות בכביש מטולה - קריית שמונה, פגע רסיס יחיד של פגז ברקתו של אורי, והוא נפצע פצעים אנושים. הוא הועבר לבית החולים בצפת, אך בדרך מת מפצעיו.

בן 20 היה אורי במותו, החייל הראשון שנפל במלחמת שלום הגליל. הוא הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי באשקלון. הוא השאיר אחריו הורים ושני אחים. לאחר מותו הועלה אורי לדרגת סמל.

מפקד בית הספר למ"כים כתב למשפחתו: "עצם התגייסותו ליחידת צנחנים הינה עדות מובהקת לתחושת השליחות שהייתה בו, לנכונותו להקרבה-מידות שרכש בבית הוריו ובבית ספרו ב"כפר-סילבר".

קבוצת הכדורסל באשקלון, שבה שיחק אורי, נקראה על שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה