תפריט נגישות

רס"ר אברהם בבר אוחיון ז"ל

אברהם אוחיון
בן 29 בנפלו
בן מסעודה ויעקב
נולד במרוקו - קזבלנקה
בתשי"א, 1951
התגייס ב-10.3.1980
שרת בחיל השריון, חיל הלוגיסטיקה בסיס ציוד 6530
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז בניסן תש"מ, 2/4/1980
מקום נפילה: צומת אשדוד
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 2, שורה: 5, קבר: 4.
הותיר: אשה, אם, חמישה אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן מסעודה ויעקב ז"ל, נולד בשנת 1951 בקזבלנקה שבמרוקו. הוא סיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "אליאנס" ואחר-כך המשיך בבית-הספר התיכון "אורט" במרוקו. בשנת 1964 עלה אברהם עם משפחתו לארץ, ועד למועד גיוסו עבד בעבודות שונות לפרנסתו וכדי לסייע להוריו לשאת בנטל הוצאות הבית.

אברהם גויס לצה"ל במאי 1969, הוצב בחיל- השריון ושימש בו כמחסנאי וכצבע שלטים. הוא היה חייל טוב ואחראי, ביצע את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר, ולשביעות רצון מפקדיו.

גם ביחסיו עם חבריו התבלט אברהם בטוב ליבו, בנכונותו לעזור תמיד לזולת ובאופיו השקט והנוח, לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר והוצב לכוחות המילואים, הוא החל לעבוד כסגן מנהל במפעל להדפסת בדים באשדוד. בנוסף לכך עבד בעבודות שונות כדי לחסוך כסף להגשמת תוכניותיו לעתיד.

בשנת 1973 נשא לאשה את חברתו, וכעבור זמן נולד להם בן. בדצמבר 1974 חזר אברהם, לשירות קבע בצה"ל, ושימש כרב-סמל פלוגתי ביחידות שונות בסיני. בשנת 1975 הוא נפרד מאשתו והקדיש את כל מעייניו לשירות בצה"ל. בתפקידו עשה אברהם חיל ומפקדיו היו מרוצים מעבודתו, מיחסו לתפקידים ומהישגיו בצבא. בשנת 1977 הוא השתחרר מהשירות ושנה אחר-כך התחתן שנית.

לעתים נקרא אברהם לתקופות של שירות מילואים, ותמיד התייצב ברצון ומילא את חובתו במלואה.

ביום י"ז בניסן תש"ם (2.4.1980), בעת שהיה בשירות מילואים, נפל אברהם והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין באשקלון. הוא השאיר אחריו אשה, בן, אם, חמישה אחים ושלוש אחיות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "יודע אני כי אין מלים אשר יוכלו לנחם אתכם באבלכם, אך רצינו להביע את השתתפותנו בצערכם על מותו של אברהם, חייל מסור ונאמן, אהוב ומקובל על חבריו ועל מפקדיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה