תפריט נגישות

רב"ט ויליאם חיים פרטי ז"ל

ויליאם פרטי
בן 21 בנפלו
בן ברט ולאון
נולד בצרפת - פריז
בכ"ב בתשרי תשי"ז, 27/9/1956
התגורר באשקלון
התגייס ב-18.5.1975
שרת בחיל הנדסה גדוד אסף
נפל בעת שירותו
בי"ח בניסן תשל"ח, 25/4/1978
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 3.

קורות חיים

בן לאון וברט. נולד ביום כ"ב בתשרי תשי"ז (27.9.1956) בפריס, לשם היגרה משפחתו מתוניס. לאחר מלחמת ששת הימים החליטה המשפחה לעלות לישראל. ובמרס 1968 עלתה לארץ והופנתה לאשקלון.

ויליאם למד חמש שנים בפריס, ועתה היה עליו להסתגל לשפה ולתנאים החדשים בארץ. שנתיים למד בבית הספר 'חבצלת' שבאשקלון. ואז גמלה בלבו ההחלטה לעזור בחנות לתיקון אופניים של אביו, כדי להקל על אביו הנכה.

כאשר נאלץ האב לחסל את החנות, עסק ויליאם, על אף גילו הצעיר, בתיקון תריסים באורח עצמאי. בגיל 16 התחיל לעבוד כחשמלאי בחברת 'קדקו' בע"מ שבאשקלון, מפעל להרכבת לוחות חשמליים. באותו זמן השתלם במקצועו ובלשון העברית בבית הספר 'אורט'. כמעט כל הכנסותיו מעבודתו היו קודש לפרנסת משפחתו, שבה היו, מלבדו, ארבע אחיות. התחביב היחיד שהתמכר לו בשעות הפנאי המעטות היה משחק הכדורגל.

במחצית מאי 1975 גויס ויליאם, לצה"ל והוצב לחיל ההנדסה. את רוב זמן שירותו עשה ביחידה להנדסה קרבית בסיני, ובעקבות קורסים מקצועיים עלה לדרגת רב"ט, אך מצבה של משפחתו עורר בו דאגה עמוקה. לבסוף נעתרו לבקשתו, והוא נשלח לקורס לטבחים - כדי לאפשר לו לעבוד כטבח ולשהות לחילופין שבוע בבסיס הצבאי ושבוע בביתו. באותו זמן גם סיים בצבא קורס ללשון העברית, בהצלחה רבה.

תאריך השחרור מצה"ל התקרב. ויליאם נשלח לבית-הספר להשכלה צבאית בחיפה כדי להשלים את רכישת הידע שנמנעה ממנו בשנות נעוריו הקשות. תעודת השחרור מן הצבא כבר היתה מוכנה, ובה הציון; "חייל טוב, מילא את תפקידו כיאות והשתלב מהר במקצוע ובמחלקה." גם בבית הספר להשכלה השתלב יפה והיה אהוד מאוד על חבריו, שכינוהו, בזכות עליצותו, 'ליצן הכיתה'.

אבל הגורל המר רדף אחרי ויליאם, וביום י"ח בניסן תשל"ח (25.4.1978) נפל בעת שירותו. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית של בית העלמין באשקלון, עיר מגוריו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה