תפריט נגישות

רב"ט דניאל לויתן טויטו טל ז"ל

דניאל לויתן טויטו
בן 19 בנפלו
בן מסעודה וגבריאל
נולד באשקלון
בז' בסיון תשכ"א, 22/5/1961
התגורר בעינות
התגייס ב-ספטמבר 1980
שרת בחיל רפואה בה"ד 10
נפל בעת שירותו
בא' בניסן תשמ"א, 5/4/1981
מקום נפילה: בה"ד 10
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 1, קבר: 3.
הותיר: הורים ואחד-עשר אחים ואחיות

קורות חיים

בן מסעודה וגבריאל, נולד ביום ז' בסיוון תשכ"א (22.5.1961) באשקלון להורים שעלו לארץ מאלג'יריה. מצבם הכלכלי של הוריו בתקופת ילדותו היה קשה, ודניאל היה ילד חולני שסבל מדי פעם מדלקת פרקים. לאחר שהחלים והתחזק בגופו, הוא החל את מסלול הלימודים.

דניאל למד בכמה בתי-ספר: בבית-הספר הממלכתי-דתי "ישורון" באשקלון, המשיך בבית-הספר התיכון ב"מקוה ישראל", ובבית-הספר החקלאי "עיינות" שליד יבנה, ואף בישיבה במבשרת ציון שליד ירושלים, דניאל היה מודע למצבה הכלכלי הקשה של המשפחה, ובחופשותיו נהג לעבוד כמדריך בקייטנה מטעם עיריית אשקלון ולמסור את שכרו להוריו.

דניאל היה ספורטאי בלב ונפש, הצטיין בכדורסל והיה בנבחרת בית-ספרו. הוא גם היה תלמיד מעולה, וקיבל בישיבה ציונים לשבח על הצטיינותו בלימודי מתנ"ה (משנה, תורה, נביאים, הלכה).

אולם עיקר נטייתו והצטיינותו של דניאל היו באמנות הבמה. הוא נמנה עם מייסדי התיאטרון העירוני לנוער באשקלון, השתתף - בתפקיד הראשי - בהצגה "קשה להיות יהודי" מאת שלום עליכם (אלא שנפל כחודש לפני הצגת הבכורה), היה חבר ב"נוער שוחר תיאטרון" והשתתף - בתפקיד ראשי - במחזה מקורי שנכתב לרגל מלאות 50 שנים למושב עיינות. נפשו הפיוטית מצאה לה פורקן בכתיבת שירים, שהביעו את רגשותיו ואהבותיו.

דניאל גויס לצה"ל במחצית ספטמבר 1980, ולאחר הטירונות הוצב בחיל-הרפואה. ביום א' בניסן תשמ"א (5.4.1981), נפל דניאל בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי באשקלון. הוא השאיר אחריו הורים ואחד-עשר אחים ואחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה