תפריט נגישות

רב"ט משה נדב פודרבויטל ז"ל

משה נדב
בן 27 בנפלו
בן מינדל וחיים
נולד בגרמניה
בכ"א באייר תרפ"א, 29/5/1921
התגורר במזרע
שרת בחיל התותחנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' בתשרי תש"ט, 5/10/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: בית ליד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: קיבוץ מזרע
הותיר: אשה ובן

קורות חיים

בן חיים ומינדל. נולד ב-29.5.1921 בבויטן גרמניה. למד בבית-הספר העממי. עלה ארצה ב"עלית הנוער" ב-27.3.1938 ונכנס לחברת הנוער ב' במזרע. ב-1941 עבר עמה לזמן מה להכשרה בתל-עמל. היה חבר ה"הגנה". ההיקלטות בקיבוץ לא היתה קלה עליו וכרוכה היתה בלבטים רבים.

בפברואר 1942 התגייס ליחידת תותחני החופים בצבא הבריטי. ניטלטל במחנות ועסק בתפקידי שמירה שראה בהם שעמום והשפלה. רבים עזבו את חיל התותחנים ועברו לשירותים אחרים. אך הוא לא שכח את מטרת גיוסו, הסתגל לקשיים ועצר כוח להחזיק מעמד, אף ידע להוציא מעז מתוק. בבדידותו נאבק גם על יחסו לקיבוץ והידק את קשריו עם המפעל החלוצי מתוך החלטה נחושה לחזור ולהשתרש בו.

כשהוקמה הבריגדה שירת בה באיטליה ובהולנד. אז שינה שמו ל"נדב".

באפריל 1946 השתחרר מן הצבא, בא למזרע ועבד כאופה. מאז התמסר לחיי הקיבוץ. בנאמנותו קנה לו את לב כל החברים ואת אמונם בו, כאילו נתגלה להם מחדש. היה שופע מרץ ורצון עבודה. אהב לימודים מדיניים וריתק את השומעים בסקירותיו הפוליטיות.

עם פרוץ מלחמת השחרור התיצב מיד לשירות בחיל התותחנים. נפל בתאונת-דרכים ליד בית-ליד בשעת מילוי תפקידו כנהג תותחנים בב' בתשרי תש"ט 5.10.1948. למחרת היום הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות במזרע. השאיר אחריו אשה - דינה, ובן - עמית. לזכרו ולזכר חברי קיבוצו שנפלו הוציא הקיבוץ חוברת "לזכרם".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה