תפריט נגישות

סרן יורם אליעזר ז"ל

יורם אליעזר
בן 23 בנפלו
בן פירוזה ורפאל
נולד באשקלון
בי"א בכסלו תשכ"ד, 27/11/1963
התגורר באשקלון
התגייס ב-יולי 1981
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בעת שירותו
בי"ז באדר תשמ"ז, 18/3/1987
מקום נפילה: ירושלים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 4.
הותיר: הורים, שני אחים - אמנון ואורי ושתי אחיות - יהודית ותקוה

קורות חיים

בן פירוזה ורפאל. נולד ביום י"א בכסלו תשכ"ד (27.11.1963) באשקלון. יורם למד בבית הספר היסודי 'מימון' בעירו, והמשיך את לימודיו במדרשה הטכנולוגית תורנית בשפיר. הדאגה לזולת היתה תכונת אופיו הבולטת - הן בבית הספר היסודי והן בתיכון. תוך מתן דוגמה אישית - בפעולות התנדבות שונות - יישם הלכה למעשה את אמונתו זו: שאין אדם יכול לחשוב רק על עצמו ושומה עליו להיות קשוב לצורכי הזולת.

ביולי 1981 התגייס יורם לחיל הצנחנים, שכן חש עצמו מבצע שליחות לאומית לטובת המדינה שכה אהב. בשירותו זה בלטו בו תכונות המנהיג, ואך סביר היה שילמד בקורס קצינים. בגמר הקורס, עת פיקד על חייליו, שוב הראה עד כמה חשובה לו רווחת כל פרט, דאגתו לפקודיו היתה לשם דבר. מפקדיו ביקשוהו להמשיך בצבא הקבע, ומתוך אותה תחושת שליחות למדינה ולחברה אכן ניאות לכך. הוא המשיך ביחידת הצנחנים, הועלה לדרגת סרן ושירת בתפקיד מפקד פלוגה.

גם בתפקידו זה הקפיד ללמד את חייליו אהבת המולדת והעם. הוא פעל, אפוא, לא רק כמפקד, המלמד ידי חייליו למלחמה, אלא גם כמחנך. הוא אף שמר על קשר הדוק עם המדרשה שלמד בה, ביקר לעתים קרובות ועודד את תלמידיה לנהוג כמותו ולהתנדב לצנחנים.

מפקדיו ניבאו לקצין המבטיח עתיר מזהיר - אך לא כך אירע. ביום י"ז באדר תשמ"ז (18.3.1987) נפל בעת שירותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון. הניח הורים, שני אחים - אמנון ואורי ושתי אחיות - יהודית ותקוה.

חיילי יחידת הצנחנים שבה שירת ומפקדיה הוציאו לזכרו חוברת זיכרון, ובה קורות חייו, ובעיקר דברי הוקרה, הערצה ואהבה למפקדם-חברם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה