תפריט נגישות

רס"ל יגאל כחלון ז"ל

יגאל כחלון
בן 25 בנפלו
בן רחל וחיים
נולד באשקלון
בל' בניסן תשכ"ו, 20/4/1966
התגורר בניסנית
התגייס ב-14.8.1984
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל שלישות גד' חי"ק 569
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בתשרי תשנ"ב, 15/9/1991
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 3, שורה: 6, קבר: 1.
הותיר: אישה, בן ובת, הורים, שלושה אחים - יעקב, יניב ובועז ואחות - מירב

קורות חיים

בן רחל וחיים. נולד ביום ל' בניסן תשכ"ו (20.4.1966) באשקלון. יגאל למד בבית-הספר היסודי על-שם רמז באשקלון והחל להתבלט בכישוריו הספורטיביים והמנהיגותיים. הוא אהב את לימודי התנ"ך והצטיין בהם. השתתף בחידון התנ"ך הארצי לנוער וזכה במקום הראשון. הוא המשיך ללמוד בבית-הספר התיכון על- שם אריה תג'ר - אף הוא באשקלון - במגמה ההומנית. פעילותו הספורטיבית התמקדה במשחק הכדורסל והוא הצטרף לקבוצת הכדורסל אס"א אשקלון כשחקן ציר. במקביל, אימן קבוצת ילדים ונוער בליגה העירונית. יגאל עסק גם בהדרכת נוער ושימש חונך לנער יתום-צה"ל, שאביו נפל במלחמת לבנון באסון צור הראשון. כן הרבה בקריאת ספרים מכל הסוגים.

יגאל גויס לצה"ל באמצע אוגוסט 1980 והתנדב לשרת בחיל-הצנחנים. במהלך השירות הסדיר סיים יגאל בהצלחה קורס צניחה, קורס מ"כים, קורס אלחוטנים וקורס נגדי יחידות ושימש כרב-סמל פלוגתי בבסיס אימונים של חטיבת הצנחנים.

את שירותו הסדיר סיים בדרגת סמל-ראשון, חוות-הדעת של מפקדיו לאורך השירות היו: "מסור, מסודר ונקי, בעל כושר ארגון וניהול"; "חייל טוב ונמרץ, אחראי ומסור, מבצע את תפקידו מעל ומעבר בתנאים קשים". זמן קצר לאחר שחרורו משירות החובה הצטרף יגאל לצבא הקבע. הוא נשא לאישה את ענת והזוג קבע את מושבו ביישוב חומש שבשומרון.

במרוצת השנים נולדו להם בן - תום ובת - מאיה. תפקידו האחרון בצה"ל היה נגד משמעת בגדוד של חיל-הקשר. על הצורה שבה מילא את תפקידו עמד מפקדו: "יגאל שימש כנגד-משמעת בגדוד, תרם רבות והשריש את נושא המשמעת במפקדי הגדוד ובחייליו.

כמו כן השקיע רבות מזמנו ומרצו בשיפור חזות הגדוד ובהטמעת המודעות לנושא בקרב חיילי היחידה ומפקדה".

ביום ז' בתשרי התשנ"ב (15.9.1991), נפל יגאל בעת שירותו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי באשקלון. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-סמל. יגאל השאיר אישה, בן ובת, הורים, שלושה אחים - יעקב, יניב ובועז ואחות - מירב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה