תפריט נגישות

סמל יעקב בנאי ז"ל

שלושה דורות במוזיקה - עבודת חקר להנצחת זכרו

מבוא

יעקב היה האח הצעיר במשפחה, בן הזקונים לצד שתי אחיות ואח.
יעקב היה ילד של בית, ובמיוחד אהב להיות בחיק המשפחה. על פי דברי המשפחה, הוא היה מנצל כל רגע פנוי עימם, כאילו ידע שזמנו קצוב. הבית תמיד היה מלא שמחה, צחוק, מוזיקה ואנשים. הבית היה חי ופעיל כל זמן שיעקב שהה בו.
יעקב ניחן בחוש הומור מפותח מאוד ומעשי קונדס היו כדרך טבע עבורו. הוא ניצל נקודה זו לטובתו, וכל אימת שהרגיש שמשפחתו מתפזרת לדרכה, היה יעקב עומד שעות בפתח הדלת ומשעשעם, על מנת להאריך את השהות עימם. בימי שישי בערב המשפחה הייתה צוחקת ורוקדת על השולחנות עד השעות המאוחרות של הלילה.
משפחת בנאי עלתה מעירק. אביו של יעקב, שלמה בנאי, היה מנגן על עוד וכינור, וזוהי המוסיקה עליה גדל והתחנך יעקב. בבית הספר למד יעקב ערבית והמשיך בכך את התרבות הנהוגה במשפחה. בגלל הקשר המשפחתי לשפה ולתרבות, יעקב הצטיין בלימודיו ונלקח ליחידת עלית במודיעין, שניצלה את כישוריו.
יעקב היה אדם מצחיק, חכם ובוגר מאוד לגילו. כל ההתכונות הללו הם אלה שהפכו אותו ללב היחידה. יעקב היה אהוד על כולם ואף היה מועמד לקידום. הסיבה שבחרנו דווקא בנושא המוזיקה היא משום שיעקב אהב מוסיקה מאוד. הוא גדל על המוסיקה שנוגנה על ידי אביו, היא המוסיקה הערבית. בנוסף לאהבתו למוסיקה זו יעקב אהב את להקת "פינק פלויד" ולהקת "סנטנה".
העבודה שלנו תעסוק בשלושה דורות של מוסיקה:
*האחד הוא המוזיקה הערבית הביתית, שאותה אהב ועליה גדל כשאביו ניגן בכינור ושר בערבית.
*השני מוזיקת הרוק שאותה אהב, ובמיוחד את הלהקות ה"פינק פלויד" ו"סנטנה".
*השלישי הוא המוזיקה העכשווית, "כוכב נולד", שאותה עדיין לא הספיק להכיר.
מטרת העבודה היא לחגוג את חייו ואהבותיו של יעקב.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה