תפריט נגישות

סמ"ר צבי צביקה צ'ובוטרו - צורן ז"ל

חוברת לזכרו

ממפקדו בשב"כ

אלבום תמונות

צביקה צורן ז"ל

צביקה עבד זמן קצר במסגרת שלנו, וכשהגיעה אלינו הבשורה המרה, הכל הוכו בהלם על אבדן בחור טוב לב ויקר, מסור וחרוץ, צנוע וענו. ואז תהיתי, כיצד הצליחו החברים בזמן הקצר שצביקה היה במסגרת שלנו, להכיר את תכונותיו הנעלות. ככל שחלף הזמן התברר לי שתכונות אלו ובעיקר העזרה לזולת, היו כה בולטות אצל צביקה עד כי לא היינו זקוקים לזמן רב כדי להכירן.
אני זוכר את הראיון הראשון שלי עם צביקה כאשר היה מועמד לעבוד אלינו. מיד התרשמתי ממידת הצניעות שלו, צריך הייתי לחזור ולחקור אותו שוב ושוב כדי לדעת שהוא השתתף למשל במבצע אנטבה וכן לשמוע פרטים מאלפים נוספים על שירותו הצבאי.
ראיתי לפני דמות מיוחדת במינה, ספורטאי מעולה בעל גוף גדול ומוצק, ומצד שני בעל נפש עדינה וטובה.
חששתי שצביקה לא יחזיק מעמד אצלינו, שיהיה לו משבר כתוצאה מהישיבה מאחורי שולחן עמוס תיקים וניירות, דבר הנוגד את אופיו ודרך חייו עד אז.
אך צביקה נקלט מצוין, גילינו בו תכונה נוספת - סבלנות. הסברנו לו שעתידו לפניו אם יגלה התמדה, לא היינו זקוקים להסבר נוסף, הוא היה בין הבודדים שמעולם לא התלונן ואפילו לא ביקש דבר כלשהו, הוא השתלב בתוכנו מבחינה חברתית.
שמחנו להשתתף בחגיגת נישואיו המרשימה, ימים אחדים לאחר מכן ראיתי אותו בפעם האחרונה, פגשתי אותו עם רעיתו יושבים על המדרכה בכניסה למשרד שלנו, שאלתי מה הענינים? וצביקה השיב לי: "יוצאים למילואים".
דברים אחרונים, פגישה אחרונה, ויציאה אחרונה למילואים.
זכרו יהיה שמור אתנו.

מפקדו בשרות בטחון כללי.

27 באפריל 79.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה