תפריט נגישות

רס"ל משה עוזי חג'אמה ז"ל

"מהקאמרה אובסקורה למצלמה הדיגיטלית" - עבודת חקר להנצחת זכרו

פתח דבר

אלבום תמונות

בחודשים האחרונים זכינו להכיר את משה על אהבותיו, רצונותיו ותחביביו. כבר בהיותו תלמיד בתיכון, עוד בשנות ה-60, בחר ללמוד תחום שהיום, ידוע לכול, כי הוא נוגע בחיי כולנו כל יום וכל רגע- האלקטרוניקה. עוד לפני כן, למד ריתוך ומסגרות מבנים כשחלומו היה לבנות את ארצו וביתו במו ידיו.
הבחירה בנושא העבודה הייתה קשה מנשוא. לא היה נושא שמשה לא נגע בו: צייר, ניגן, צילם והפך בבגרותו לאיש עשייה כשהוא מנצל את כל כישרונותיו ורגישותו הגבוהה לסביבה בעשייתו.
את אהבתו לצילום גילה משה בבגרותו. בתקופת הצבא, החל את מסלולו הצבאי בנח"ל והוצב בהיאחזות קטורה. שם, פיתח את תחביבו ושאף להגיע לרמה מקצועית.
עשרות תמונות צילם בכישרון גדול ואף נדד בארץ על מנת להשיג את הצילום המושלם בעיניו.
לפני מותו, רכשו לו הוריו במתנה חדר חושך, על מנת שיוכל לממש את הפוטנציאל הגלום בתחביבו ולפתחו. משה לא זכה להשתמש בחדר החושך, כפי שרצה.
על כן, בחרנו לחקור את נושא הצילום. השילוב הבלתי נמנע בהתפתחות הצילום והטכנולוגיה שאת שניהם כל כך אהב הייתה בחירה טבעית בסופו של תהליך. סקרנו את התהליך המדהים שהחל במאה ה-19, מהקאמרה אובסקורה, דרך צילום אנאלוגי ועד לימינו אנו, לימים בהם כל אחד מאיתנו נושא עימו מצלמה דיגיטלית בטלפון הסלולרי או....בכיס.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה