תפריט נגישות

סרן עודד שוורץ ז"ל

"אסטרונומיה" - עבודת חקר להנצחת זכרו

דברי סיום

אלבום תמונות

עודד היקר
צורפנו לפרויקט שרק שמענו עליו, לא בדיוק הבנו אותו או את המשמעויות שמאחוריו.
פרויקט שאמור לעסוק במעשיו, חלומותיו וחייו של חייל - סיפורו של חייל.
בתחילה היית עבורנו רק שם ודרגה, עוד חלל שנפל במשך השנים, אך אז קראנו עליך מתוך הדברים שכתבה עליך משפחתך והתחלנו לגלות עניין באדם שהחל להתגלות בפנינו.
קורות חייך, משובצות בסממנים של הצטיינות לאורך כל הדרך, החל מבית הספר דרך הלימודים בקולג' בדרום אמריקה ועד לשירותך הצבאי בו סיימת כל קורס לאורך המסלול בהצטיינות יתרה, כל זאת תוך תמיכה ועזרה לחברים לנשק כפי שסיפרו עליך בכתבה בעיתון.
פיקוד, חינוך והדרכת חיילים היא משימה מיוחדת וקשה שלא כל אחד מקבל לידיו. בטח ובטח הדרכת צוערים, קציני שריון לעתיד, היא משימה ייחודית ומורכבת שבעתיים כמו שנאמר "תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך" (בן גוריון), אך לא זר היה הדבר בעבורך להדריך ולחנך קצינים, שהרי גדלת במשפחה של מורים ומחנכים.
כאשר רצינו לבחור נושא לעבודה התלבטנו כיוון שעסקת במגוון רחב של תחומים ותחביבים כגלישת גלים, צילום, כימיה, אסטרונומיה ועוד תחומים נוספים.
בהתחלה הבענו פליאה, כיוון שכמעט כל תחום ששאלנו לגביו, התברר כתחום שאהבת ו/או שהצטיינת בו, הייתכן? התחבטנו וגילינו שיש דברים בגו, מאחורי הסיפורים יש אמת עמוקה, מעשיך ומורשתך מעידים על כך והם רק מתעצמים במרחק השנים. לא כל אחד עוזב את משפחתו וחוזר לבד לארץ במטרה להתגייס ולשרת בצבא, בייחוד שירות מפואר ומפרך כפי שעברת, כאשר מנגד עומדת בפניו האפשרות ללמוד באחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב ולבנות לעצמו קריירה.
כל זאת אל מול תופעה הולכת וגדלה של השתמטות בימינו - אנו מקווים שאנשים רבים ילכו בעקבותיך כיוון שאין לנו ארץ אחרת.
לפני הגיוס, כאשר יצאת עם משפחתך לשליחות בחו"ל, הספקת לטייל באירופה ובאמריקה, ראינו גם תמונות שלך בטיולים ומסעות ברחבי הארץ דבר המעיד על אהבתך לטבע ולנוף ואהבתך למדינה, הסקרנות שמילאה אותך לחקור וללמוד דברים רבים ומעל לכל העניין הרב שגילית באסטרונומיה מראים על רב גוניות בחייך ועל שאיפותיך.
אל הפרויקט נכנסנו ברגשות מעורבים ידענו שלא יהיה קל לפגוש במשפחה ולהעלות זיכרונות, רגשות ודמעות, אך כשפגשנו בהם ראינו את תמונותיך ושמענו אודותיך והבנו עד כמה מיוחד היית ואיך כל דבר שרצית לעסוק בו, כל משאלה שלך וכל שאיפה הגשמת וזה מה שהפך אותך לכל כך מיוחד בעיננו, אנשים בדמותך אין עוד הרבה בייחוד בימים אלו.
בזכותך אנו מבינים עד כמה החיים חשובים וכמה אנו אוהבים לחיות.
עד עתה כל דבר היה נראה לי טריוויאלי וחלק מהשגרה,
ואילו כעת אנו מודים להורינו שהעניקו לנו חיים.
ואנו מנסים לתת להם משמעות כל יום מחדש.
המשמעות של ימי הזיכרון מעתה ואילך תהיה שונה ומיוחדת עבורנו כי יהיה לנו קשר אישי כיוון שכעת אנו יודעים שלחללים יש משפחה, חברים וסיפור חיים,
כמו לכוכב שלנו, עודד.

חברי צוות עודד

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה