תפריט נגישות

סמל יעקב אבוחצירא ז"ל

"התפתחות החשמל" - עבודת חקר להנצחת זכרו

פתח דבר

אלבום תמונות

במסגרת הפרויקט "סיפורו של חייל", ראשית היה עלינו להכיר את יעקב ולאחר מכן לבחור תחום אחד מחלומותיו ומעולמו, ועליו לעשות עבודת חקר. בתחילה חששנו מאוד, שכן לא ידענו מה טיבה של הדרך הפרוסה לפנינו, אך מהר מאוד חששות אלו התפוגגו.
במפגשים הראשונים עמדנו על עומקם של דברים, כמו: מהי הנצחה? מהו שכול? וכיצד קשורים השניים?
בבואנו להכיר את עולמו של יעקב, שמענו מבני משפחתו סיפורים מהם למדנו שאין סוף לחוויות, לכישרונות ולחלומות שאפיינו את עולמו.
יעקב היה מתאבק מקצועי ב"הפועל" אשקלון ושיחק כדורגל ב"מכבי" אשקלון. הוא זכה בגביעים ובמדליות רבות במהלך תחרויותיו. בנוסף,יעקב מאוד אהב לבלות את זמנו עם חבריו בשכונה ובים. משפחתו מספרת גם על אהבתו העזה לבעלי חיים ועל כישרון הרכיבה שלו על סוסים.
יחד עם זאת, בלטה בעיקר אהבתו לחשמל. יעקב חלם להמשיך את לימודיו בחשמל ולהתפתח בתחום. מכאן, אך טבעי שנבחר בנושא זה, בעבודת החקר לזכרו .
התחלנו לחקור את הנושא וניסינו לחוות את תחושותיו כשלמד על החשמל ועסק בו. רכשנו ידע רב והוקסמנו מן הלמידה. עבודתנו עוסקת בחשמל בכל אופניו, מהמצאתו וכלה בהפקתו, כאשר התמקדותנו הייתה על התפתחותו בארץ בתחומים שונים, פיתוח תחנות כוח, החשמל בפרסומות, חשמל בהלכה, חשמל בטבע, חשמל ואיכות הסביבה. נושא נוסף ששמנו עליו דגש הינו: החשמל בעולם המחר, מתוך תמונה דמיונית על העתיד במחשבה כי גם ליעקב היו מחשבות דומות.

אנו יוצאים מכאן מועשרים בידע על תחום משמעותי זה, ידע בעל חשיבות בחיי היום יום, שישרת אותנו לכל אורך חיינו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה