תפריט נגישות

רס"ן אלעד אפרים בן דוד ז"ל

צמחי מרפא - עבודת חקר להנצחת זכרו

הקדמה

שער העבודה

אלעד, ילד טבע שכזה.
הצמחים, הפרחים והעצים היו חבריו הטובים של אלעד. אלעד ניחן בכושר יכולת זיהוי הצמחים שלו. אלעד ידע את שמות כל הפרחים והצמחים, הוא יחס לצמחים חשיבות רבה וראה בכל אחד ואחד מהם חבר. אלעד היה נוהג לומר שאת שמות חבריו הוא יודע, ולכן עליו להכיר שם כל צמח וצמח.

אלעד אהב מאוד חיות והיה רגיש כלפי עולם החי. כשביקרנו אצל הוריו של אלעד, הם גוללו בפנינו את חייו כילד ותיארו את יחסו החם כלפי חיות השכונה. אם הוא היה נתקל בחיה פצועה, מייד היה מביא אותה אל ביתו, ומטפל בה עד שהייתה מחלימה. הוא היה ידוע בקרב השכנים שיש להביא את החיות הפצועות לבית משפחת בן דוד, על מנת שיקבלו טיפול הולם ורחום מידיו הנאמנות של אלעד.
אלעד היה פעיל בצופים מגיל צעיר ונסע מספר פעמים לארה"ב מטעם הצופים. הוא היה בעל תודעה חברתית מפותחת ורגישות רבה לזולת. הוא אף מצא זמן להיות יו"ר מועצת התלמידים במהלך לימודיו התיכוניים. אלעד הצטיין בכל דבר שעשה, אם בלימודים ואם בפעילותו הצבאית.
בספטמבר 1987 גויס אלעד לשירות סדיר בצה"ל. במשך שנה וחצי שירת אלעד במסגרת גרעין נח"ל ולאחר מכן יצא לקורס מכ"ים, אותו סיים בהצטיינות. אלעד התקדם בקצב מסחרר בתפקידיו השונים בצבא, ואף קיבל את פרס הרמטכ"ל ב-1992, וייצג את ישראל בלוס אנג'לס במסגרת חגיגות יום העצמאות.
אלעד תכנן לפרוש משירותו הצבאי וללמוד רפואה, אך מינויו למפקד ביחידת הצנחנים עיכבו את תוכניותיו.
הנושא שבחרנו דרכו להנציח את אלעד הוא "צמחי מרפא". בחרנו דווקא בנושא הזה בשל זיקתו הגדולה של אלעד לטבע ורצונו ללמוד רפואה, על אף שלא הספיק... מטרת הפרויקט היא להנציח את חלומותיו של אלעד. השילוב בין צמחים לבין נושא הרפואה הינו שילוב של אהבותיו הגדולות של אלעד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה