תפריט נגישות

רב"ט יעקב רונן וקנין ז"ל

"העולים ממרוקו" - עבודת חקר להנצחת זכרו

פתח דבר

יעקב היה אדם מדהים, שלפי אחיותיו היה בוגר לגילו.
נוכחותו הייתה מורגשת בכל מקום בו לקח חלק, ממשפחתו דרך חבריו ועד לחברה כולה.
היה מוכשר בתחומים רבים. התעסק בתחום האתלטיקה הקלה והיה בחוג קליעה מגיל צעיר.
בשעות הפנאי היה מצייר ציורים ובונה דגמים של אווירונים וכלי שיט מעץ. במיוחד אהב יעקב לכתוב, הוא כתב שירים בכל מיני נושאים וכתב ידו היווה מופת ודוגמא לשאר האנשים שהיו מסביבו.
יעקב היה ילד חברותי והיה ידוע בנתינתו ובעזרתו לזולת. חבריו תמיד היו באים לביתו כדי ללמוד יחד איתו. מסיפורי אחיותיו, יעל ושוש, גילינו נער מופלא שנתן את כל כולו לכולם, לא חסך מאף אחד מהאחים תשומת לב ותמיד היה נמצא כדי להקשיב, לתת עצות ולעזור.
גם לאחר שהתגייס לצבא ובזמן ששהה באנגליה לפני הפלגת צוללת "דקר" השתדל לכתוב מכתבים ותמיד שאל ודרש את שלומם של בני המשפחה והחברים. מהמכתבים שלו שקראנו הבנו עד כמה היה אדם צנוע, שליו ואוהב. הוא לא התבייש להראות את אהבתו ומעולם לא הפסיק להביע רצון לעזור גם כשהיה רחוק...
הנושא שבחרנו להנציח בו את יעקב הוא העלייה ממרוקו. יעקב עלה ממרוקו כשהיה בן 8 יחד עם משפחתו. לפי אחיותיו ההתערות בחברה וקליטת השפה העברית הייתה מהירה. הוא תמיד עזר לעולים חדשים שהגיעו ארצה בתחום הלימודים.
יעקב חלם להיות רופא כשיהיה גדול... אנו בטוחות שאם היה איתנו חלומו היה מתגשם והוא היה ממשיך לרפא אנשים לא רק בעזרת תכונותיו, חיוכו ואהבתו לזולת...

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה